jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 13 oktober 2015

Av Jenny och Jon Sjöberg - 13 oktober 2015 21:00

Jenny hittar fynd lite då och då; att jag gör det är dock mer sällsynt. Men i mataffären råkade blicken falla på ett ställ med diverse artiklar, bland annat LED-spotlights och uppladdningsbara AA- och AAA-batterier. Först trodde jag inte att priset stämde, för på lappen stod det 10 kronor styck. Jag är inte väldigt prismedveten, men tillräckligt för att inse att det var vääldigt billigt, så jag roffade åt mig allt jag kunde hitta. Det äldre paret som kom efter mig blängde faktiskt lite på mig, men vaddådå? Funnet är vunnet, först till kvarn och så vidare!



Här hemma har vi rätt många takspots och en hel del apparater som går på batterier, alltifrån fjärrkontroller till barnleksaker, och det känns alltid sådär att "slösa" med billiga och engergikrävande halogenspots och lättviktiga engångsbatterier made in P.R.C .

Men LED-belysning och uppladdningsbara batterier är ju så dyra i inköp, fastän de såklart blir billigare i längden - och bättre för miljön. Nu har vi i alla fall en liten arsenal med energibesparande förbrukningsvaror som förhoppingsvis kommer att räcka ett bra tag framöver. Ett oväntat fynd när man mest var ute efter lite mjölk... /Jon

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards