jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 2 december 2015

MVC-besök 27+4

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 december 2015 18:45

På eftermiddagen var jag hos barnmorskan. Ian ville inte följa med Jon och Isa och handla utan hängde på mig till MVC istället. Han verkar tycka att det är lite spännande med blodtryck som tas, att lyssna på Loes hjärta och att leka med leksakerna förstås.

På sistone har jag fått springa på toa lite mer än vanligt och känt av ilningar neråt. Hos bm fick det sin förklaring för bebisen "står upp" i magen och det förklarar trycket neråt. Den är alltså på fel håll, men så är det ju långt kvar.

Magen växer på fint, blodtrycket var okej men blodvärdet förbryllar. Nu har jag ju ätit en järntablett per dag sedan en tid och förhoppningen är att ha fått upp värdet något. Men i samma veva som jag lämnar nytt blodprov så ska det även kollas upp ifall det är något som fattas som gör att jag inte tillgodoser mig järn.

Under de tidigare graviditeterna har värdet sjunkit mycket men utgångsläget har varit mycket bättre. Besöket var snabbt avklarat och det mesta ser ju bra ut, jag märker ju inte av det här dåliga värdet och nu dröjer det till mellandagarna för nästa besök. /Jenny

 
 
Caroline, mamma till tre

Caroline, mamma till tre

2 december 2015 20:20

Men vad jag har missat under mitt uppehåll, grattis till graviditeten och vad stora de andra två blivit! :)

http://blogg.alltforforaldrar.se/caroline

Jenny och Jon Sjöberg

2 december 2015 20:35

Tack så mycket! Ja, här händer det saker. :) Nu kan de busa ordentligt med varandra, leka också som tur är. Kramar! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards