jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 24 januari 2016

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 januari 2016 18:15

Vilken bra-dålig dag det här har varit. Idag skulle vi ha lämnat bort barnen för att få barnpassning för en gångs skull. Men vid halv fem kommer Ian upp och står i hallen och det hörs att han tänkt spy. Ian har ju typ aldrig spytt sedan han kräktes bröstmjölk när jag ammade honom. Jag började igår känna av en förkylning och det verkar som Ian drabbats av den också. Jon har ju varit sjuk tidigare under veckan. Och nu var det vår tur... Så Ians spya är nog inte förknippad med magsjuka utan snarare förkylningen, det hade sett ut som en snor- och slem-spya.

Det onda i halsen, hosta och snuva har triggat även min kräkreflex även om jag klarat mig och Ian spydde inget mer heller. Men en kräkning är en kräkning och ingen förskola på 48 h för att ta det säkra före det osäkra. Han har fram emot eftermiddagen verkat mycket piggare och sov nog bort det värsta under dagen. Tyvärr innebär ju det att han missar gympan som han tycker så mycket om...

Jag har mest legat i soffan hela dagen. Ont i kroppen och då framförallt känningar av bäckensmärta (1177 vill inte kalla det foglossning läste jag), feber som kommit och gått, snor och orkeslöshet. Veckans flängande fram och tillbaka i kombination med oro och miss av sådant som jag sett fram emot har säkert påverkat.

Så idag var det tur att det var söndag och Jon var hemma för han har fått sköta det mesta. Han fick själv åka och kika på en säng som vi blivit intresserad av, hyra släp, köpa den och bära in den (fast han fick faktiskt lite hjälp av en snäll granne). Barnen insåg nog att deras mamma inte var på topp och skötte sig bra under tiden som Jon handlade och fixade med sängköpet. Och innan han for hade han lyft bort vår gamla säng. Så den dag som det verkligen skulle varit skönt att krypa ner i sängen och bara sova fanns det ingen säng! Typiskt... men det kommer nog att bli jättebra med den nya sängen.

Nu har vi en 210-säng så vi ska få plats lite bättre. Jon ordnade dessutom ett jättebra pris på den. Men vi hade inget så stort lakan och det följde inte heller med några ben. Så på eftermiddagen for Jon och Isa, som inte alls verkar vara sjuk, till Skövde för att fixa det. Ian varvade vila med egen lek och jag fortsatte att halvsova i soffan med största kudden jag kunde hitta mellan knäskålarna. Nu är det väl tveksamt om jag kommer att sova bättre i den här sängen, men jag kommer ju inte att vara gravid för alltid och det går att justera fastheten för höften allteftersom.
Jag hoppas i alla fall på en god natt för oss alla, där samtliga vaknar friska och jag kan bidra lite mer här än vad jag gjort idag... /Jenny

 

Allmänt · Ian · Isa
Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 januari 2016 07:00

I den "riktiga" almanackan finns inte de superfina namnen Ian och Isa med. Då är det istället mer ordning på Barnkanalens extrakalender och idag är det Ians tur. Stort grattis till vår store lille kille!


 

Ian

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards