jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under februari 2016

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 februari 2016 09:12

Det varnas för hårda vindar. Igen. Henry, Tor eller vad den här stormen nu heter... Tappat ordningen på dem. Och regnigt. Igår snöade det och det var ju helt meningslöst då den försvann lika fort och bara lämnade en massa slask och gyttja. Ian är på förskolan och jag tänkte ta det lugnt med Isa under förmiddagen.

Jag har kommit in i perioden av graviditeten då jag sover fruktansvärt dåligt. Vaknar om nätterna och kan inte somna och ligger vaken i flera timmar. Och det är ju inte så att jag kan ligga och vila i alla fall för det går inte. Jag vrider och vänder på mig och hittar ingen bekväm position. Så onödigt, för det är ju nu som krafter ska börja samlas. De små är förstås onödigt pigga istället och imorse hann allesammans vinka av Jon innan han for till jobbet.



På lördag räknas graviditeten som fullgången, enligt appen. Bara att komma ut då. Jag försökte locka ut bebisen imorse, men fick tydligen inte använda Ians bilar som lockbete. ;)



Fast om förlossningen skulle dra igång under de närmsta dagarna så får det bli ambulans till sjukhuset. För nu har vi tid för inlämning av bilen på verkstaden för service och reperation. Bland annat kamrems-byte. Trist, men bättre än när hela motorn går sönder förstås.

Och skönt att ha bilen i ordning framöver. Det är ju inte långt kvar, eller jo..., tills Jon går på föräldraledighet och kommer förhoppningsvis att vara lite ledig lite innan bebisdags. Fast det är en klen tröst så här en mulen, blåsig, regnig och tråkig tisdagsförmiddag... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 februari 2016 18:45

Igår var barnen vakna hela dagen, händer faktiskt inte så ofta. Och detta ledde till att de kom i säng tidigare och gav mig och Jon en kväll för oss själva. Väldigt ovanligt.

Vi passade på att njuta av det. Jag med chips, Cola och Kinapuffar, som Jon också smakade, samtidigt som han valde fotbad som huvudnjutning.



Idag har jag på egen hand hållit dem vakna också. Annars brukar jag gärna vilja dra mig tillbaka en stund på eftermiddagen, och då dragit med dem i fallet, men eftersom vi hoppade över Familjegympan ikväll kände jag inte att de skulle behöva sova. Vakna barn ger en lite tröttare mamma, men förhoppningsvis blir belöningen en till större delen barnlös kväll... /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards