jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 3 mars 2016

Av Jenny och Jon Sjöberg - 3 mars 2016 18:15

Och kanske att det hänt en halv centimeter sedan i förrgår. Går trögt alltså. Så ingen hinnsvepning men lite petande utmed sidorna och kanske att det kan reta något. Tror dock inte att den är så lättretlig...

Det är mjukt, men huvudet står högt. "Då blir det inte idag?" frågade jag och barnmorskan kunde ändå inte utesluta det. (Fast nu är det nog väldigt tveksamt.)

Så jag fortsätter att gå här som en tickande bomb, som fick rekommendationen att vila, vila, vila... Blodtryckets undertryck var lägre än i förrgår och jag har ju inga symptom som skulle tyda på havandeskapsförgiftning.

Bebisens hjärtslag var fina och eftersom allt ser bra ut så fick jag inte någon ny tid förrän i slutet av nästa vecka. Efter det blir det sjukhuset i Skövde som tar över (som det blev med Ian).

Nu har ju kronprinsessan fått sin prins, så jag tycker att det är vår tur nu. Eller ska prins Carl Philip och Sofia "slå" oss också...?! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 3 mars 2016 07:00

Ibland köper jag det reklamen säljer, särskilt om det handlar om att återanvända saker. Cubus (som för övrigt inte har sponsrat detta inlägg) har en drive just nu tillsammans med Myrorna: "Reuse your blues". Om man lämnar in sina gamla jeans får man 25 % rabatt på ett par nya. De gamla återanvänds, antingen säljs de som second hand eller återvinns på andra sätt beroende på skick.

Jag råkade ha ett par gamla trasiga jeans liggande i garderoben, som av nån outgrundlig anledning också verkat ha krympt ett par, tre storlekar bara av att göra just det... Sedan jag kollat upp lite mer om Cubus, deras uttalade engagemang för arbetsvillkor och miljö (och eftersom jag bara hade i praktiken ett enda par jeans som passade...) blev det faktiskt en tur till affären. Och tro't eller ej, jag hittade ett nytt par som passade och bäst av allt: de var gjorda i ekologisk bomull! Toppen tycker jag, för just textilproduktion kan annars vara väldigt resurskrävande (mycket vatten används bland annat) och miljöbelastande på många andra sätt.



Bäst är såklart fortfarande att lappa, laga, byta och köpa begagnat, det gäller för övrigt nästan allt. Men jag har letat länge den senaste tiden på olika second hand-butiker utan att hitta några byxor som passar. Nu har jag åtminstone två par, varav ett helt nytt, att visa mig ute i och mitt samvete är inte helt nedtyngt för det. En win-win situation med andra ord. Förhoppningsvis kommer mitt gamla par, det jag lämnade in alltså, att sluta krympa utan någon som helst anledning (...) och komma till glädje hos en ny ägare. /Jon

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards