jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under mars 2016

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 mars 2016 08:00

Ja, då är ammandet igång igen. Det är bara lite mer än ett år sedan som jag slutade amma Isa. I och med att det blev snitt den här gången och det dröjde, i alla fall kändes det så, tills jag fick upp Loe på bröstet hann jag börja känna lite amningsstress. I början var Loe inte alls lika intresserad av att suga som jag ville att han skulle vara för att få igång produktionen. Men efter lite påtryckningar från min sida fick vi till det och nu är planen att Loe ska helammas i minst sex månader. Än så länge verkar han vara ganska lättammad och effektiv i sitt sugande och mjölk verkar det finnas mycket av så det bådar gott. /Jenny


Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 mars 2016 09:15


Den 21 mars är World Down Syndrome Day och detta uppmärksammar vi och många andra genom att rocka sockorna. Det är en kampanj som Nathea dragit igång för att hylla sin syster Noelle som har Downs syndrom och autism. Annorlunda är bra och måste få en större acceptans! Självklart något som vi ställer oss bakom. #rockasockorna


Allmänt · Ian · Isa · Loe · Nalle
Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 mars 2016 19:03

Ikväll ger Jon mig den sista sprutan med Fragmin och det ska bli så skönt att slippa dem! Jon har varit jätteduktig men att de svider till ordentligt har inte varit något som gått att göra något åt. Först pratade läkaren om att jag kanske skulle behöva ha tagit i ett halvår. Så lättad över att det inte blev så. Nu trappar jag ner de smärtstillande medicinerna också så får vi ser hur det går. Något som trist nog hänt är att jag blivit mer svullen om ben och fötter nu efteråt än vad jag var innan... Hoppas att det snart lägger sig. /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 mars 2016 09:15


Med den senaste uppdateringen av Messenger kan du fördriva tiden i väntan på svar, eller bara för att, med att spela lite basket. Skicka basketikonen som meddelande, tryck på den och det "gömda" spelet dyker upp.


Av Jenny och Jon Sjöberg - 19 mars 2016 21:06

Vi deltar i #EarthHour för vår och barnens framtid på jorden.

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards