jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 23 mars 2017

Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 mars 2017 18:01


Jag "firade" mitt tandläkarbesök med att köpa med en massa glass hem för att att fylla upp frysen - och för att äta direkt. Underbart väder idag! Jag hade inga hål och tänderna såg väldigt fina ut. När de på Folktandvården tittade efter så fick de gå tillbaka till 2012 för att hitta en fyllning. Och Coca-Cola skulle vara dåligt tänderna - hahahaha! ;) /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 mars 2017 17:49

Igår på förskolan spillde Ian varm soppa på armen och det kom över benen. Jag var inte med så jag vet ju inte i detalj vad som hände men förskolepersonalen hade agerat supersnabbt och hjälpt honom för att förhindra brännskador. Men även på ett sätt som inte skrämde upp honom.

Och när jag kom för att hämta kom personal ut för att berätta vad som hänt innan jag träffade honom och för att jag kanske inte skulle bli chockad när jag fick se brännskadeplåstret de satt på.

Jag tyckte att deras sätt att hantera situationen var så bra. Och efter deras snabba insats syntes det knappt någonting när jag först tog bort plåstret. Att veta att de är så här duktiga och kunniga gör ju att jag känner mig trygg som förälder med att lämna honom där.

Tillsammans med Ian gjorde vi en liten tack-present, inte mycket i det stora hela, men ändå något. Några godispåsar och så skrev Ian några rader. Att börja skriva har vi hållit på med en del. Nu försöker vi få honom att lära sig att skriva bokstäverna som steg ett, och det går ganska bra. För visst går det väl att läsa...? Men nu hoppas vi att Isa får plats på samma fina förskola. /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 mars 2017 17:45

Lilla Isa har inte varit så pigg under veckan och vi har inte besökt några barngrupper och det blev inte heller någon Familjegympa. Vi har försökt ta det lugnt och hon har till och med somnat om dagarna. Sovstund på dagen har hon ju inte behövt på länge så något har ju varit på tok. Hon har varit febrig, men häromdagen släppte febern men förkylningen var segare och så har hon sovit dåligt. Men nu verkar det hela vara på väg snabbare åt rätt håll för nu verkar hon mycket piggare. /Jenny


Isa

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards