jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 3 april 2017

Av Jenny och Jon Sjöberg - 3 april 2017 13:30

När jag fick receptet för en herrans massa år sedan så kallades salladen för Eriks sallad och det har vi kört vidare på. Det är en nyttig och god sallad som står sig riktigt längre. Vi gör ibland ett "storkok" och jag har en del hemma och Jon tar med sig till jobbet. Väldigt smidigt att ha i kylskåpet. /Jenny



Ingredienser


1 kg vitkål

2 stora morötter

1 purjolök

1/2 burk smörgåsgurka


Lag

1 dl äppelcidervinäger

1 dl matolja

1 dl socker

vit och kryddpeppar


Alltsammans strimlas och läggs i en skål.

Koka upp lagen och häll den varm över grönsakerna.

Rör om och låt svalna.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 3 april 2017 07:00

Jag tog mig lite vatten över huvudet när jag fick för mig att sy egna sittdynor till vagnen. Symaskinen var nog lite för klen för att ta sig igenom materialet... Men de blev klara och jag är inte nöjd, fast samtidigt måste det finnas fulare dynor någonstans. Eller? 

Poängen med dynorna var i alla fall att se till så att nedre delen på sittdelen blev skyddad från fula skomärken då mina andra dynor är för korta. Och det kravet uppfyller ju dessa i alla fall.

Nu åker inte Isa så mycket vagn längre, hon går eller åker ståbräda på enkelvagnen, men när det väl blir så blir det i det här åket som jag även sydde bumperskydd till.

Jag bytte även tillbaka till de svarta suffletterna för att få lite mer ombyte. Detta får duga ett tag och hursomhelst så var det lärorikt att testa på, jag blev en och annan erfarenhet rikare och så fick jag ju trots allt lite sytid.

Vem vet, det kanske blir en dyna till enkelvagnen också framöver...? /Jenny


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards