jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 20 april 2017

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 april 2017 15:37

Sedan vi var tvungna inför Loes operation att utföra desinfektionsduschar på honom har han inte tyckt om att bada eller duscha. Vid två tillfällen och två gånger per gång, så totalt fyra gånger, tvingades vi till den här tvättningen av honom. Han var så hjärtskärande ledsen när vi gjorde detta och det var hemskt för oss alla. Men inte trodde vi att han skulle få några "men" av det, men när vi badat honom efter detta har han vägrat. Första gången massor, nästföljande gånger försökte vi distrahera honom med att blåsa såpbubblor. Men idag känns det som att det släppt helt. Jag satte Isa i badkaret och då visade Loe ett större intresse än vad han gjort tidigare och gick in i badrummet och stod och lekte vid badkarskanten. Jag hade egentligen tänkt att Loe skulle bada med Ian när jag och Jon kunde hjälpas åt. Men det verkade så lovande så jag bara gjorde - och det gick. Han var inte alls ledsen och badade glatt. Och även när Ian badade så gick han in och hälsade på. Detta gjorde ju att pyjamaspartyt fick börja tidigt idag! /Jenny

 


Isa · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 april 2017 10:45

Påsklovet lämnade även lite utrymme till lite sytid. Min hushållssymaskin havererade totalt för ett tag sedan och jag fick då skaffa en ny. Den har jag inte hunnit bekanta mig så mycket med än, men hoppas att vi kommer att umgås mer framöver. Och för att sy behövs tyger så jag köpte två stycken som jag tyckte såg så fina ut. Av tyget i rosa med härliga motiv blev det en klänning till Isa och där använde jag den nya maskinen till att fålla med. Men till multirostyget använde jag bara overlocken som jag rullfållade på. Jo, det fick bli ett nattlinne av det tyget. Älskar tyget men är lite osäker på uppmärksamheten som det skulle innebära. En mössa och en bystöverdel till en topp räckte tyget till också. Isas klänning blev riktigt charmig och jag nöjd med mitt nattlinne som jag sydde ifrån egna mått. Blev allt lite smått förälskad i det här härliga rostyget. /Jenny 


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards