jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 24 augusti 2017

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 augusti 2017 17:45


Tibros lilla gratiszoo har haft stängt på grund av renovering hela sommaren och öppnandet har blivit försenat. Men idag öppnades ett inte helt färdigställt Mini-Zoo och jag var ju nyfiken, så när jag, Isa och Loe hämtade Ian från förskolan cyklade vi vidare för att nyfiket kika till stället.
Det fanns en del djur på plats att titta på men många av dem var nyinflyttade och fick inte bli klappade. Och det var ju en hel del kvar för att vi skulle kunna tillbringa någon längre stund där.

Men vi kikade på det som var möjligt och hoppas att mycket mer kommer att vara klart till den riktiga invigningen den 29:e september. /Jenny

Allmänt · Ian · Isa · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 augusti 2017 17:30


Det har varit lite si och så med Loes sömn på sistone. Så eftersom han inte sovit bra i sin spjälsäng så kunde vi ju lika gärna testa att låta honom sova i juniorsängen som står kvar från Ian på Isas rum.

Det är klart vi var lite oroliga för att han skulle ramla ner men det gjorde han inte. Däremot kom han upp tre gånger, men sista gången så var han inte ledsen.

Det gick väl varken bättre eller sämre att han sov i den sängen, men nu verkar det ju inte bero på sängen, fast mycket smidigare när han kom in till oss på egen hand istället för att vi skulle behöva hämta honom.

Loe la sig efter Isa igår och vaknade före henne och hon hade inte märkt något av vad som hänt i natt. Och vi gör nog ett nytt försök i natt med att låta dem sova i samma rum. Det är ju ändå det som är planen när bebisen kommit, även om Loes flytt blev tidigarelagd nu.


Isa · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 augusti 2017 06:44

Det har ju inte varit en lätt första del men det hade jag ju inte räknat med heller. Fast nu när jag mår lite bättre har jag vågat boka en välbehövd tid för klippning. Jag ville hinna klämma in den innan allt Jons extrajobb drar igång.

Så jag sa ju till min frisör att jag var lite sent ute men hon är så gullig och svarade att det var lugnt för "vi har tider sparade till dig". Nu kan jag ju verkligen inte med att kräkas hos henne... ;) /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards