jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 11 december 2019

R-öra

Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 december 2019 12:00


Det gick lite snabbt när jag skulle topsa öronen efter dusch i söndagskväll. Och nej, man ska inte köra in bomullspinnar i örat. Men nu gjorde jag det och om det var bomull på toppen eller ej får förbli ett mysterium för det var inget jag kollade innan.

Men jag känner att det känns konstigt och drar ut pinnen och hittar ingen mjuk topp. Jon kikar men ser inget, sen ser han och sen ser han inget och sen ser han... Och jag tycker att det känns konstigt. I måndags var jag och Lin på Familjecentralen som ligger bredvid BVC och jag ber vår sköterska titta. Hon säger att hon ser något vitt och jag får följa med för att försöka spola ut det och trots ett par försök så kommer inget.

Hon tror att toppen kan sitta fast i vax och tycker att jag ska testa revaxör. Jag gör så men det känns konstigt fortfarande.

Igår eftermiddag var jag på ett otroligt smärtsamt besök på Vårdcentralen efter att ha fått tid där. Två sköterskor, en under upplärning kikar och båda ser något vitt men som sitter långt in och de hämtat en läkare. Läkaren kommer och han är inte lika övertygad.

Jag förflyttas till ett annat rum där jag får hålla i sköterskans hand eftersom det skulle komma att göra ont. Och ont så in helvete gör det! Och två gånger dessutom. Efter andra gången får jag lägga mig ner på britsen för jag känner att jag håller på att svimma. Blod kommer ur örat också.

Men fortfarande oklart om någon "främmande kropp" finns där eller ej så idag har jag via remiss varit på sjukhuset i Skövde för besök på Öronmottagningen. Där fann läkaren blod i hörselgången och på trumhinnan men när hon försökte suga bort det började det blöda igen och hon kunde inte helt säkert säga om det var hål på trumhinnan eller ej.

Men någon tops hittade hon i alla fall inte.

Det vita som andra innan sett i örat var kalk från öronproblem som jag haft som barn och som var vanligt och inte skulle påverka hörseln. Men hon vill ändå ta reda på om det finns någon skada på trumhinnan men i nuläget är den för irriterad så jag ska lindra med droppar under en vecka innan det blir återbesök.

Men så rörigt det blev och oj, så ont det gjorde när de var i örat och rev. I Skövde användes bara en sug och det var mer överkomligt.

Kanhända att det var så att det aldrig fanns så mycket bomull på toppen som jag använde och att det var så att plastpinnen rev på trumhinnan och gjorde att det kändes obehagligt... och lägg till att det här med kalklagringar i örat inte var så känt bland vårdpersonal... /Jenny

 
 
Ingen bild

eva

11 december 2019 16:23

Förstår verkligen att det gjorde ont. Hoppas det är över nu.

Jenny och Jon Sjöberg

12 december 2019 06:25

Mest ömt nu och med dropparna i örat hör jag ju sämre, men de ska ju i slutändan gör det bättre. Fast det hela känns ändå lite rörigt onödigt. Det kom ju aldrig något blod när jag petade så jag kanske bara nuddade någonstans i örat och sedan när vården skulle kolla blev det mer irriterat när de inte visste att den vita kalken inte var toppen på en topsen utan något som skulle vara där. Bara hoppas att det inte är hål på trumhinnan. Jag är avrådd från bad ifall. /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 18 mars 06:00


Det har nu gått 33 veckor på min viktresa. Jag har invägningar varje måndag. Under denna tid har vågen visat plus minus noll två gånger. Jag har fått ett plus - på bara 1 hekto! - och resten av veckorna har det varit minus. Längs vägen har jag ha...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 17 mars 08:00


  Igår for vi till Lidköping E-sportcenter och det blev fyra timmar i härlig gamingmiljö med en massa spelmöjligheter - och så korv, tårta och glass på det. Av en slump hittade vi detta häftiga ställe, som faktiskt funnits i flera år, och fråg...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 16 mars 17:45


  Det har kommit en hel del gratisprover i min väg på sistone och mycket tack vare att jag följer Gratisprinsessan som tipsar om en massa bra saker. Nyss kom ett tredje gratis parfymprov - Armani igen och nu är det nästan lite svårt att välja vi...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 15 mars 07:00

  Tidigare i veckan började jag och Sia stöka undan vintersakerna - som att be om snö igen alltså. Vi fick undan en del och även fram en del, men idag ska arbetet fortsätta med extrainkallad arbetskraft i form av Lin. Så vi har lite att stå i in...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 14 mars 15:15


Dags att slå ett slag för Barnradion och särskilt nu när de nyligen släppt Astrid Lindgrens underbara Mio och min Mio som en fantastisk radiodramatisering i åtta delar med bland andra Jonas Karlsson i en av rollerna. Några av barnen här har fått börj...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards