jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under april 2020

Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 april 2020 12:53

Vi drog till Karlsborg på förmiddagen för att rasta barnen på ett par lekplatser där. Vi hade med festis och bulle och passade på att fylla på lite energi också. Våra tråkigare projekt har börjat mattas av för tillfället, så då fanns det lite tid för annat som är roligare för alla.


Ian · Isa · Lin · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 april 2020 21:14

Några bilder från delar av vår påsklunchbuffé.

Lagom mycket och något för alla.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 april 2020 17:53


Påsklovsprogrammet med aktiviteter för barnen blev inställt men vissa saker har kommunen och Ung i Tibro kommit på ändå. Som att sätta upp en tipspromenad där det bara är att gå när det passar och sedan mejla in svaren. I eftermiddag var vi där och gick i Hörnebospåret och barnen fick svara på frågorna. Jättefint väder och rundan var lite längre, 2,6 km och det var bara Lin som behövde lite hjälp på vägen, så det gjorde alla gott! 

Ian · Isa · Lin · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 april 2020 10:45


VARJE DAG DET HÄR ÅRET HAR JAG MOTIONERAT MED MENING!!! Att det skulle bli ett sådant utdraget rekord vågade jag väl aldrig tro när jag startade Runkeeper och tog en promenad där första januari. 30 min var minimum och ibland kom jag riktigt långt på en halvtimme men ibland har det gått segare...

Och det har ju inte varit så lätt att få ihop tiden alla gånger, men vädret har jag ändå haft ganska tur med även om det varit motigt ibland. När Jon var till Kiruna fick lösningen bli med Lin i barnvagn, innan vi skulle till Linköping gick jag vid kvart i sex på morgonen osv.

Så det har gått och nu har jag alltså varit ute och gått 100 dagar i rad!

Vardagsmotionen med hämtningar, lämningar och annat är inte inräknad utan bara då träningstightsen åkt på, vilket betyder att jag rört mig 37,7 mil hittills i år!

Oftast har det rört sig om snabbare promenader, fast ibland har orken bara funnits till att gå i måttlig takt. Men jag har också orkat jogga 30 minuter i sträck några gånger och ett par gånger klarat den för mig magiska gränsen att komma över 5 km.



Motivation till detta träningstilltag har hela tiden varit att orka med och mer här hemma. Ett tag hade jag ofta lättare huvudvärk och den har jag blivit av med nu. Och jag känner ju att jag orkar med mer, jag kommer ju aldrig kunna slå energin som fyra barn har, men att ändå orka så mycket som möjligt för deras skull.

Nu har jag haft tur under de här 100 dagarna då jag inte varit sjuk eller fått någon träningsskada eller så. Det jobbigaste har varit skoskav efter att jag köpt nya skor och så började hälarna krångla igen men de sköter sig bättre vid jogging...

Igår blev det alltså min hundrade dag i rad och som det ser ut nu så är det väl inget som säger att jag inte kommer fortsätta. Vi har ju varit lyckosamma med att sällan vara sjuka och håller självklart tummarna för att det fortsätter så. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 april 2020 21:00


Jorå, visst tog årets äggjakt tid för Påskharen hade lämnat det ena uppdraget efter det andra till barnen. Mest blev det väl Ian och Isa som fick klura men de mindre kämpade på de också. Vi startade efter frukost och gjorde uppehåll för lunch, påsktårta med mera för att få några pauser. Vi fick alla en riktigt kul dag och barnen hade förstås roligast och kanske lite jobbigt där ibland också. Påskharen hade försökt varva hjärngympa med aktivering och det föll ut riktigt bra. Glada och tacksamma barn som somnat här ikväll.


Ian · Isa · Lin · Loe · Påskharen
Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 april 2020 08:39

I år blir det inget påskande för barnen,

men det går ju bra att skicka GLAD PÅSK så här!

 

Ian · Isa · Lin · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 april 2020 18:00

 


Det ordet är vanligt förekommande nu tillsammans med det där på c... Och som tur var så har vi inte drabbats på något riktigt negativt sätt. Det kunde ju vara mycket, mycket värre än att barnens aktiviteter ställs in en efter en: friidrotten, Bamsegympan, Rankåsspringet, Landslagets fotbollsskola, teatern Pettson & Findus - Rävjakten... Vi får aktivera oss med annat och den här gången ska Påskharen göra vägen mot påskäggen extra klurig. Imorgon väntar årets äggjakt!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 april 2020 12:09

Jons håltagning i betongväggen blev ju inte helt oväntat en väldigt skräpig historia. Bland annat hamnade fint, fint slipdamm här och var och vi har fått bort det värsta i alla fall. På bilen låg det också ett lager men den tvätten löste vi på ett kul sätt idag genom att åka i tvättunnel. Loe tyckte ju att det här var otroligt spännande - nästan som en åkattraktion på Liseberg!


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards