jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 12 augusti 2020

Av Jenny och Jon Sjöberg - 12 augusti 2020 12:50

Killarnas hår var på väg åt alla håll så de behövde snyggas till. Men Isa vill ju ha lika långt hår som Rapunzel så det fick knappt röras... Lin fick håret lite toppat. Loe och Lin har båda väldigt ljust hår, undrar om det kommer hålla i sig...? /Jenny

Ian · Isa · Lin · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 12 augusti 2020 08:05

Jon ser vi inte till så mycket nuförtiden. Om barnen är tidigt vakna så ser de honom på morgonen och kommer han hem innan de nattats så en stund då. Igår var det bara Isa som var halvvaken i sin säng som han kunde säga god natt till. Skönt att han sover hemma i alla fall och i morse fick han ett oväntat uppdrag...

Idag var jag tidigt uppe och gick halvsovande omkring och drog undan gardiner och vinklade upp persienner när något brunt som rörde sig på golvet vid datorstolen fick mig att hoppa till. Då hade inte Jon vaknat för jobbet än så jag smög in och väckte honom och berättade att det var en groda eller padda i TV-rummet!




Och fastän jag hoppade fram och skrämde honom när han kom hem från jobbet igår verkade han tro mig - och visst hade jag rätt trots min yrvakenhet. Under skrivbordet hittade han den och fick bära ut den.

Vi har ju öppet en del ut på grund av värmen men hade ju inte räknat med detta oväntade besök... inte heller att hitta kattbajs på altanen fanns på kartan innan, och det var ju mindre roligt. Vi har fått ett och annat kattbesök i sandlådan, men den här hade varit mer närgången.

Vi ser ju helst att djuren håller sig ute i trädgården eller längre bort, men för skojs skull gjorde jag en googling på vad det betyder att se en padda och det var ju väldigt positivt. Räknar med Drömvinsten ikväll då! /Jenny


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards