jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 9 juni 2021

Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 juni 2021 07:15


Märkligt nog fick jag aldrig pröva på orientering i skolan, varken i grundskolan eller gymnasiet. Men nästan alla jag pratat med i vuxen ålder, minns gympalektionernas orientering med blandade känslor. Att man kopierade nån stackars plikttrogen klasskompis kontrollstämplar medan man själv skolkat och tjuvrökt, verkar ha varit en vanligt återkommande strategi genom tiderna...

Därför var det roligt att tack vare jobbet till slut få prova på orientering. Med bara en enda träningsrunda i ryggen för egen del, blev jag och kollegorna anmälda till K3:s regementsmästerskap. I gassande sol sprang jag vilse både en och två gånger i den okända och oländliga terrängen. Inte konstigt, jag har ju inte världens bästa lokalsinne precis... Men på nåt sätt hittade jag alla kontroller i rätt ordning och tog mig i mål, trött, dyblöt och långt ifrån toppstriden men ändå glad. Glad för att Missing People slapp rycka ut... Och till hösten väntar mörkerorientering! /Jon

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards