jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 1 februari 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 februari 2014 18:12


Jag blev så förtjust i djurtyget och "slängde" ihop en tröja. Och kanske att det gick lite för fort. För först gjorde jag halsmudden alldeles för stor men det gick att ändra. Ärmarna blev i kortaste laget, får se om jag syr dit längre muddar sen. Kul att se hur det kan bli i alla fall. Jag har ju inte alls sytt så många barnkläder och det var länge sedan sist så de tar nog några sömmar innan jag får kläm på't. /Jenny


_ _ _ _ _ _ _

Tilllägg.


Gör om, gör rätt heter det. Muddat om. Nu kommer jag sova bättre i natt.


Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 februari 2014 15:30

Det blev en liten sväng in till Skövde idag. Annars har det mest blivit att vi åkt dit för att storhandla, men nu blev det en shoppingvända istället. På Teknikmagasinet köpte vi skyddsplast till Kurion. Är det förresten någon som vet hur man installerar Google Play på Kurio 7S så få ni gärna tjoa till.



På Din Sko blev det ett par foppatofflor till Ian. De med fotbollar var slut i hans storlek så det blev ett par färgglada med hjärtan på istället. Men mamma är lika glad för det. Ian älskar att vara nere i källaren och tills vi lagt golv där är det ganska kallt på golvet. Nu har han källarskor - som pappa.

Sedan vidare mot handarbetsaffären för att höra om garn till en matta med en LED-ljusslinga i. Vi var ju helt bortkomna så vi tog emot alla råd vi fick och köpte det vi blev rekommenderade. Egentligen var jag ute efter en ljusare mörkblå nyans, men nu fanns inte det så det fick bli den här färgen istället. Det blir nog bra det också.



Jag kan inte lägga upp någon bild på det tänkta resultatet eftersom ägaren har lagt ut om upphovsrätt på bilderna, men HÄR finns en länk för att kika in och titta på hur det är tänkt att "nattmattan" ska se ut. Fast vi har valt en blå ljusslinga.

Sedan ägnade vi lite tid till att jaga runt efter refill till nässugen. Jag var på Apoteket här i Tibro igår men där var de restade. Och Jon skulle ha kollat i Karlsborg, men hade väl för bråttom till sin kära buss... ;) När jag väl hittade ett apotek som sålde, passade jag på att köpa två förpackningar. Ian snorar inte alls lika mycket nu men det kan vara bra att ha hemma om de blir svåra att få tag på.



Och tyvärr fick jag försent reda på att Nezeril skulle upphöra med all försäljning av nässpray till småttingarna. Koksalt har vi testat men det är inte avsvällande och har inte varit lika effektivt. Men nu är det bara det att välja på utan recept vad det verkar. Om jag bara hade vetat hade jag hamstrat ett lager...



Det blev en snabb och inte särskilt mättande lunch på McDonald's. Ian satt så sött och dippade stripsen i dipsåsen. Värre var det med att äta något annat.



Clas Ohlson och Dollarstore besökte vi också. Jon behövde någon borrskurvsbetongspiksmanick och Nalle grisöron. Roligast var dock Hem & Hobby och Tygposten där det blev tyger inköpta: mudd och trikå. Jag hittade också ett par tyger med fototryck. Blev särskilt förtjust i det med de vilda djuren på.

Återstår att se när jag får tid att "förstöra" dem. Och nu är mitt tygkonto övertrasserat för ett bra tag framåt...



Ian somnade i bilen hem men vaknade till efter en stund, men efter ett blöjbyte så somnade han om igen och sover än. Skönt för honom. Skönt för oss. Men igår kväll var han vaken under hela På spåret, kanske blir samma under Melodifestivalen. Men vi har inte hjärta att väcka honom... Tänk om man själv blev det - om man nu fick sova över huvud taget. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 februari 2014 15:15


Muddbyxorna som jag sydde häromdagen fick till sist en överdel. Men jag hittade inget bra mönster på överdelen så den blev lite stor i halsen, och jag testade göra trekvartsärmar. Det får duga. /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 februari 2014 08:50


Använd inte din energi till att oroa dig.


Använd din energi till att tro.

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards