jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 16 juli 2020

Av Jenny och Jon Sjöberg - 16 juli 2020 08:30

Ian vaknade igår morse med ett skutt ur sin säng och tjoade: "Idag är det min dag!", så nog var han allt taggad, han. Att vi vuxna fortfarande låg och (halv-)sov var ju en annan femma... Men efter frukost och ett litet gjuterijobb i trädgården, bar det denna gång av västerut, mot Skövde.



Första anhalt var Ten Lanes bowling, och där hann vi med tre hela serier innan vår tid var slut. Ian gjorde sin allra första strike! Han blev förstås jätteglad, och fixade dessutom en hel del spärrar. Vi hade jättekul, och när magarna började kurra högre än slamret av bowlingklot och käglor, begav vi oss vidare till "Donken" för ett riktigt skrovmål - och så mjukglass med chokladsås på det!



När vi laddat energidepåerna drog vi vidare till Laserdome i Commerce. Där hade vi turen att få hela arenan för oss själva, så hela första spelet blev en tjugo minuter lång shootout mellan far och son. Ian visade sig vara en riktig sniper, och tack vare hans ringa längd tog han sig ganska obemärkt fram bakom alla hinder. Jag, å andra sidan, fick smyga mig fram hukande hela tiden och det känns i benen idag kan jag ju säga... Förgäves, ska tilläggas, för till Ians stora glädje spöade han farsgubben med nästan dubbelt så många poäng!

Kul var det hursomhelst, och efter första omgången tog vi en välförtjänt vätskepaus. Nästa omgång spelade vi tillsammans med en annan familj, och denna gång teamade vi upp i samma lag mot två andra. Ian var helt orädd och gav sig in i eldstrider helt ensam utan skydd. Jag försökte tillämpa stridskunskaper från lumpen men kom rätt snart fram till att jag var lika usel på eldstrid nu som då (tur att jag var bättre på att bekämpa bränder...), och tog till slut bara rygg på min vapengalning till son där han stormade fram i labyrinten, ackompanjerad av dånande hårdrock.



 


När diskoröken lagt sig och vapnen slutat lasra, såg vi att vi hade kommit på en hedrande andraplats. Ian var helt lyrisk och lite trött på vägen hem. Inte svårt att förstå - det var jag med... Därhemma berättade han för syskonen om sin dag och visade bilder och filmer. Alla lyssnade intresserat och tyckte att Laserdome såg väldigt spännande och roligt ut. Vem vet, någon dag längre fram i tiden kanske vi kan spela där allihopa, hela familjen. Då tar jag nog rygg på Ian igen... /Jon



Ian

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards