jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Gjort skillnad... eller nåt

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 februari 2011 13:23

För ett tag sedan mejlade jag kommunen och bad dem sätta upp en hundlatrin i närheten av där vi bor. Jag letade på kommunens hemsida men hittade inte just den som var "hundlatrinansvarig" så jag drog iväg ett mejl till någon på tekniska på vinst och förlust. "Till den det berör..." skrev jag överst i mejlet.
Och döm om min förvåning när jag tittar ut genom fönstret imorse och ser en vänlig kommungubbe vara i full gång med att sätta upp en latrin - just där jag bad om en!
Det är en skön känsla när man vet att någon lyssnat på vad man sagt. Känns som om jag gjort lite skillnad. Givetvis inte alls i den omfattning som Jon gjort - han har varit och lämnat blod igen. (Och det hade jag också gärna gjort men de hittade inga ådror att ta blod ifrån, de var för små...)

Och visst är det jättesmart - här har vi många besökare och jag skriver om bajs... /Jenny

 
 
Kristina

Kristina

8 februari 2011 14:52

Grattis det gjorde du bra!
Kan du fixa så att dom plockar upp alla stora bajskorvar jämter vägen här nere hos mig.
Jag hade fullt sjå för att inte trampa i det.
Behöver man inte plocka upp på en landsväg?
Man måste ju gå i kanten.
Just nu blev det här en frågespalt.
Ha det gott!
Kram!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

8 februari 2011 15:42

Vi tycker ju förstås att man som hundägare borde ta sig ansvar när det gäller allt, alltså också när det gäller att ta upp efter sin hund. För det är verkligen ingen fräsch syn och än mindre trevligt att trampa i.

 
Ingen bild

Gun-Hilde Karlsson Gäddgatan

8 februari 2011 15:07

Gud vad bra av dig att ha ordnat så vi har fått upp en hundtunna. Nu är det en som fattas och det är på Skeavägen. Den skulle finnas på halva vägen där så kanske all hundskit som finns där just nu kommer bort eller?
Där är det så mycke så jag tänkte nästan att ta med en spade och flytta det. Bra gjort av dig och tack.

Jenny och Jon Sjöberg

8 februari 2011 15:46

Så roligt att det var uppskattat! Trodde att det skulle gå obemärkt förbi...
Men det har faktiskt börjat se lite äckligt ut på just sträckan utanför och om det här kan hjälpa så är jag glad för det!

 
Ingen bild

Marianne

9 februari 2011 09:13

det är ju bra att du blev bönhörd och så verkar det intressant för Nalle (det kanske luktar gott)

Jenny och Jon Sjöberg

9 februari 2011 09:20

Jag kanske skulle ta och signera tunnan...? ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards