jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Mina nya gummistövlar!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 mars 2011 19:55

I förrgår beställde jag nya stövlar, Tretorn Längta från Sportamore, redan igår kom de och idag har jag hämtat ut dem - och testkört dem!

 

De var kanske aningen klumpigare än vad jag hade hoppats på, men så är det ju faktiskt gummistövlar. Färgen är behagligt rosa, skaftet är högt, skönt fleecefoder och givetvis står de emot väta. Jag är jättenöjd med det här köpet! Vi kommer att få många härliga stunder tillsammans. /Jenny

 
 
Annika

Annika

24 mars 2011 21:14

Min smak min smak ..Snygga ;)

http://ochsakomannika.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

24 mars 2011 21:24

Jag blir faktiskt lite avis på Jenny. Mina gamla gröna tråkiga stövlar är fulla med hål och är inte alls lika snygga som hennes. Finns de i herrstorlek måhända? /Jon

 
Lotta

Lotta

25 mars 2011 07:51

Skitsnygga! Att köpa gummistövlar till barnen är något av det skojigaste som finns, det finns ju så mycket fint för både barn o vuxna nu...kommer väl ihåg när jag var liten o alla ungar i klassen, trettio stycken, hade likadana gröna stövlar, haha :)

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

25 mars 2011 08:04

Ja, det var med lite sorg i hjärtat jag slängde mina förra stövlar. Gillade mönstret, men kommer säkert att trivs med dessa. Gummistövlar är inte så dumma ändå!
Och som du skriver, särskilt nu när det finns andra varianter än de gröna. Jon har ett par sådana, men när han ska köpa nya ska jag nog vara med och bestämma lite. :)
Hoppas att du får en bra start på helgen! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 25 april 15:15


Det här aktivitetshäftet fick Loe när han var yngre och vi tyckte att det fungerade bra. Nu är det Lins tur att ta sig igenom aktiviteterna i hennes eget häfte, ett häfte som mest tar upp små bokstäver. I häftet finns diverse övningar där svar ska sk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 24 april 06:00

Den stora älgvandringen har dragit igång på SVT och till och från har vi livesändningen på. Så igår, på Världsbokdagen, drog jag igång ett älgtema med Lin och Sia. Men vi började på boktemat och såg avsnittet om Världsbokdagen med Greta Gris och så l...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 23 april 07:30


Idag firas Världsbokdagen runtom i världen och vi smygstartade uppmärksammandet redan igår när vi besökte biblioteket för sagostunden. Utöver det vanliga fick alla barnen välja en Pixi-bok att ta med sig hem i present. Böckerna passade vi på att läsa...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 22 april 15:15

  Lin ville ha en massa småflätor i håret så jag flätade på och satte fast färgglada loomband. Och som om inte det var festligt nog så blev det också en ansiktsmålning!   Efter en tid tog vi ur flätorna och då blev det förstås väldigt vågigt...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 21 april 08:00

Ian och Isa kämpar vidare med försäljningen ur sina gröna majblommeväskor. Och efter att ha betat av närområdet med dörrknackning har centrum blivit nästa plats för försäljning.     Vid ett av tillfällena var Sia med som "reklampelare" oc...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards