jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

Testat tandblekning

Av Jenny och Jon Sjöberg - 19 maj 2011 17:30

Jag drabbades av en släng av fåfänga och beställde ett tandblekningskit från EaseWhite. Jag menar, vem vill inte ha vita tänder? Jag valde, kanske inte helt oväntat EaseWhite Instant som skulle ge resultat snabbare.

Att bleka tänderna hos tandläkaren kostar massor och var inte att tänka på, men att i lugn och ro pyssla med detta hemma lockade.

I förpackningen följde två tandskenor, gelen och en bruksanvisning med. Innan jag kunde komma igång med behandlingen behövde jag forma skenorna efter mina tänder och det var lurigt. Jag doppade ner skenan i varmt vatten för att sedan föra in den i munnen och forma den. Gick väl så där...

Jag passade på att ta en före-bild och en efter-bild, eller kanske snarare under tiden-bild, för jag har gel kvar. Det var väldigt svårt att ta bilderna likadant med samma ljus osv.

Nu har jag suttit och dreglat med dessa skenor i runt åtta timmar. Och oj, vad jag har dreglat! Konstigt, minns inte att jag läste något om det.

Många uppnår sitt resultat efter 10-20 timmar. Än så länge tycker jag inte att det hänt så mycket... Fortfarande gult.

Före jag började behandlingen...


 

... och hur tänderna ser ut nu.


Nu hade jag i och för sig ganska vita tänder från början, för jag är ju inte den som dricker en massa Coca-Cola och äter mängder med godis...

Jag hade hoppats på ett tydligare resultat. Men jag tänker göra slut på tuben så får vi se vad som händer. /Jenny

 
 
Annika

Annika

19 maj 2011 18:14

Detta ska vi med testa här hemma.. när min största dotter fått av sig tandställningen har jag lovat henne vita tänder ;)

Du får visa slut resultatet senare.. // KRAM KRAM

http://ochsakomannika.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

19 maj 2011 18:31

Lite pinsamt att lägga ut bilder på sin mun sådär men men... Får se om det blir någon fler bild.

Jag har också haft massa tandställningar och annat elände i munnen - usch! Så vita tänder efter sånt är hon helt klart värd. :)

Ha det bäst! /Jenny

 
Tandblekning Hemma

Tandblekning Hemma

29 maj 2011 22:13

Alltid lika spännande att bleka tänderna... Lycka till:)

Johanna

http://www.tandblekninghemma.com

Jenny och Jon Sjöberg

29 maj 2011 22:20

Jo, men det tar sin lilla tid att få det där bländande leendet. Tid och dregel också för den delen! ;)

 
Ingen bild

Dessie

6 juli 2014 13:24

Har du testat strips tandblekning någon gång? Ifall du inte har det så rekommenderar jag det. Då slipper du allt kladd och tandskenor. Jag har använt mig av Stella white strips och är jätte nöjd. Hoppas iallafall att du är nöjd med tandblekningen du använt nu och ser fram emot att se va du använder nästa gång :D

Jenny och Jon Sjöberg

6 juli 2014 15:51

I nuläget blir det bara tandborstning och dentan, men dricker oftast cola med sugrör. Lägger ditt tips på minnet ifall det blir aktuellt framöver. /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards