jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Formulär och prover

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 januari 2012 13:30

Igår var jag och Jon på MVC och träffade vår barnmorska. Förra gången vi sågs kändes det overkligt att sitta där för då hade jag inga symtom alls, bara ett par positiva graviditetstest att gå på. Det blev faktiskt att vi gjorde ett test där också - lika positivt det!

Under det här besöket var det mycket information och formulär som skulle fyllas i. En del prover blev det också. Invägningen var väl det lättaste. Hon tog blodtrycket på mig och jag fick 102/70 vilket tydligen var bra. Det var även dags för cellprov så det blev ett sådant också. Inte så förtjust i det provet... och det kom blod och blod är ju det sista jag vill se från det där området nu. Men det skulle vara ofarligt. Resultatet dröjer lite och jag hoppas att det kom med tillräckligt med celler så jag slipper göra om det. Jag hade med urinprov som ska analyseras. Vi fick svara på frågor och ta emot information.

Och innan jag lämnade Vårdcentralen hade jag lämnat blodprov också. (Jag ville gärna bli blodgivare som Jon är och följde med honom en gång för länge sedan, men jag har små ådror så kvinnan stack mig i båda armarna men hade svårt att få ut blod. Och nålen som används vid blodgivning är större så det blev inget med det.) Tre rör skulle fyllas för att få svar på alla möjliga tester. Sköterskan hittade rätt med en gång fast till sista röret började blodet sina och det räckte precis. Fast ett rejält blåmärke har jag förstås - fast bara på ena armen! 

Om det var något konstigt skulle barnmorskan höra av sig om cirka två veckor när resultaten väntas komma, annars skulle hon inte höra av sig alls. Undrar hur mitt blodvärde ser ut när jag mått som jag mått...? /Jenny

 
 
Annika

Annika

24 januari 2012 15:55

Mysigt att du är gravid, känns som att jag är lika lycklig som ni.<3

Ja många olika prover måste man ta, men du ska se att det är jätte bra med dig & bebisen, att proverna visar bara bra.

Har du mått mycket illa??
När ska du på ultraljud??

Det är så spännande att få en liten bild på fostret/bebisen på ultraljudet, det är då man fattar att det är en liten bebis där inne. Förutom då man går omkring och ständigt är illamående.

Vilken 30 års present du får detta år..
All lycka till er nu..// Kramiz Kramiz

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

24 januari 2012 16:20

Så roligt att få ta del av din glädje! :)

Hoppas också att resultaten blir bra. Bara att vänta.

Och ja, jag har mått fruktansvärt illa och spytt massor. Började må illa vid jul och sedan har det trappats upp. Jag kan kräkas lite när som helst och det är riktigt jobbigt. Knappt att jag vågar lämna hemmet.

Ultraljudet är inbokat i mitten av mars och det ska bli mycket spännande!

Vem vet, det är ju vanligt att förstföderskor går över tiden så det kanske blir den bästa födelsedagspresenten någonsin! Kramar till dig också. /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 8 maj 07:15


I en solig Boulognerskog i Skövde sprang barnen i lördags Papricaloppet, ett lopp på ca 1 km med lättare hinder runt sjöarna i parken. Samtliga våra barn hade rätt ålder inne och kunde delta, däremot var maxantalet 200 barn, men vi fick alltså plats ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 7 maj 07:00


Löshåret som köptes in i fjol till flättillverkning har börjat komma till användning igen då Isa och Lin ville ha bubble braids med löshår i olika färger. Första gången jag testade göra, och blev väl så där, men helt okej ändå. /Jenny   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 6 maj 06:00

Nu har vi tagit årets familjebilder och även de enskilda bilderna och så här blev resultatet!     ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 6 maj 05:45


Efter förra veckan som gick emot det mesta när det kommer till min diet; äta mindre och röra mig mer, så blev det trots allt minus vid morgonens invägning, om än med bara 0,3 kg. Men ett minus är ett minus och totalt har jag nu gått ner 25,2 kg! /...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 5 maj 20:15


När jag imorgon ställer mig på vågen och tar emot ett plus...     För kost och rutiner denna vecka har inte varit hjälpsamma. Sia som fyllde år, kalasfika för en kompis i fredags och så helg på det. Förra måndagen missade jag målet -25 kg me...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards