jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Det blev armband

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 februari 2012 19:00

Nu sitter armbanden Sea-band på mina handleder och jag har inte spytt än. Hoppas verkligen att det här kommer att fungera. Men det känns lite halvflummigt: att plastknappar på varje handled ska lindra illamåendet (och min mamma är utbildad healer!, jag borde väl ha större tilltro till alternativmedicin).

Men det står att de är kliniskt bevisade och "kan lindra". Jag är då villig att testa i alla fall för jag är så uppless på det här och går in med ett öppet sinne! Och att ligga på spikmatta är något som jag gör och gillar, även om det var ett tag sedan nu.

Genom att hitta P6-punkten (vi som fortfarande letar efter g-punkten...) på handlederna och placera armbandens plastkula mot den punkten ska akupressur-armbanden börja ge effekt inom 2-5 minuter. Jag vet inte om jag kan säga att jag känner av något eller inte, förutom trycket då, men jag hoppas massor! 

Håll tummarna för mig nu allesammans så vi kan återkomma med en massa dessertinlägg på bloggen igen. ;) /Jenny

 
 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

8 februari 2012 19:17

Absolut! Här hålls tummar och tår =)

På dom vi märkte effekt när vi testade och utvecklade dessa så märktes stor skillnad så visst kan det funka. Jag tillhör en av dem som det inte funkar på.. men så kan det vara :)
Skönt att du fick tag på armband nu förresten.

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

8 februari 2012 19:25

Tack så mycket för tummar och tår!

Stor skillnad låter utmärkt - det tar jag fasta på. Vill att det här ska fungera, slipper gärna piller.

Jag fick fråga i kassan var de hade armbanden för Postafen hittade jag men inte dessa. Nu låtsas jag att jag har värsta träningspassen för mig och bär svettband. Hahahaha! /Jenny

 
Annika

Annika

9 februari 2012 14:56

Hoppas banden hjälper.!!
För min dotter så hjälper dom mot bilsjuka iallefall.

Ha en fin torsdag / KramKram

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

9 februari 2012 16:35

Jag ska lämna en utvärdering lite senare, men än så länge har de fungerat riktigt bra. Skönt det! :)

Önskar dig en härlig torsdag också! /Jenny

 
maddie

maddie

9 februari 2012 18:32

Åh sådana hade jag också, för mig hjälpte de. Men jag tyckte att det gjorde ont att ha kulan på senan. Dock sa min akupunktör att man kunde sätta dem lite snett brevid senan och då var det klockrena tyckte jag :) Aaaaaasjobbigt med gravidillamående. Jag var ute med Wilja en gång och stannade upp för att jag mådde så illa, sen spydde jag rätt ut..pinsamt. Men det ger med sig och det är värt det ;)

http://www.maddiesliv.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

9 februari 2012 18:47

Visst trycker plastkulorna men det känns inte obehagligt. I min beskrivning står det att man ska placera kulorna "mellan dina två senor", inte på.
Och bäst av allt: än har jag inte spytt!!! :)
Varit orolig för att kräkas offentligt och har en kräkpåse i jackan ifall... /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 19 april 11:30


Nu har något av barnen missat skola det här läsåret på grund av sjukfrånvaro. Efter kyrkgruppen i tisdags kräktes Loe. De hade då varit i badhuset och även om vi misstänkte att det berodde på att han fått i sig klorvatten så kunde vi ju inte vara säk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards