jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 10 november 2015

Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 november 2015 18:03


Denna influensasäsong hamnade både jag som gravid och Jon med astma i riskgruppen. Jag har velat om ifall jag skulle vaccinera mig eller ej men ju mer jag läst så känns det som att jag inte har något att förlora på det (förutom en hundralapp då...).

Vi var på drop in-vaccineringen på Vårdcentralen och det gick väldigt smidigt. Ett stick i armen och så fick jag ett 75-procentigt skydd som ska räcka i cirka sex månader och som börjar verka efter ungefär två veckor.

Enligt papprena som jag fick från barnmorskan ska man ha "sett tydliga vinster med en sådan vaccination i form av minskad sjuklighet, minskad sjukhusvistelse och minskad dödlighet i influensa eller dess följdsjukdomar (framförallt lunginflammation)" och vaccination är något som Socialstyrelsen rekommenderar för gravida kvinnor.

Vaccinet går inte över via moderkakan och för Jon som har tid för blodgivning i nästa vecka så hörde han med Blodcentralen och det var okej med vaccinering så länge den inte var gjord samma dag.

Det är väl ingen som vill vara sjuk och det är ju inget som säger att vi inte kommer att bli det ändå, men nu har vi i alla fall vidtagit den här åtgärden. Men handdesinfektion och tvål är ju också bra grejer. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards