jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 1 december 2018

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 december 2018 13:45

Vi fick ett mejl att deras Black weekend-erbjudande skulle dra igång och hittade en perfekt födelsedagspresent till Loe. En snygg elbil som skulle kosta 800 kr med hemleverans, nedsatt från 2399 kr. Vi slog till.
Vi fick kvitto på det men inget mer, däremot så sattes summan vi betalat tillbaka på vårt konto. Det kom aldrig något skriftligt besked till oss om detta.
Jag mejlade deras kundtjänst och fick svar från "Janne" som berättade att beställningen inte hade gått igenom för att de haft tekniska problem tidigare i veckan. Om vi fortfarande var intresserade av att köpa produkten för samma pris så skulle vi lägga en ny beställning och höra av oss.
Vi ville ju fortfarande ha varan så jag skrev och frågade hur vi skulle gå tillväga för att genomföra köpet till priset som vi hade köpt den för första gången. Denna mejlkontakt tar lång tid då kundtjänst inte verkar vara något som de prioriterar. Men "Janne" svarar att jag ska genomföra köpet och betala fullpris och sedan återkomma med ordernumret så skulle han korrigera det i efterhand.
När jag väl fått detta svar är bilen slutsåld online och enligt deras saldo så finns den inte heller i butiken i Skövde. Frustrerande!
Men via ett telefonsamtal som Jon gör tar det en ny vändning då de faktiskt hittar en sådan bil i butiken i Skövde. Saldot hade varit felaktigt.
Nu skulle inte hemleverans ingå men de erbjöd oss att få köpa bilen och de kunde hålla den till stängningsdags samma dag. Inte särskilt tillmötesgående när det var företaget som gjort fel!
Någon hemleverans var det verkligen inte att tala om för varan skulle ändå behöva betalas i kassan och allt vad det nu var. Till slut fick vi dem i alla fall att hålla bilen lite längre åt oss än de få timmarna som de först erbjöd så vi skulle kunna hämta den.



Jon hämtade elbilen och betalade priset som vi kunde visa upp att vi först hade betalat den för. Men de menade på att det måste varit fel på hemsidan, att man skulle ha sparat 800 kr och att varan var en big 'n' heavy produkt och att Bring skulle ta 399 kr i frakt. Hursomhelst var det ju inte något fel vi gjort. Nu står den snygga, vita Bentleyn och väntar på Loes 3-årsdag och det hela känns väl okej, även om det kunde ha gått smidigare. Och det sista svaret som jag fick från "Janne" kunde jag verkligen ha klarat mig utan:



"Hej igen!

Som jag nämnde i första mailet så skulle ni återkomma till mig när ni har lagt en beställning så skulle jag hjälpa er med att få det rabatterade priset. Jag förstår att det blir ett besviket barn där hemma men jag hoppas ändå att ni kan finna något annat roligt, just idag så har vi massor av bra erbjudanden på över 200 produkter. Förhoppningsvis när bilen kommer in igen så kommer den vara på ett rabatterat pris.

Med vänliga hälsningar,
Janne
Toys"R"Us Kundservice"


Hoppas att "Janne" trivs på sitt jobb...  Tack för inget, "Janne". /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards