jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 oktober 2011 18:30

Det är härliga Lotta som har förärat oss med den här fina utmärkelsen och det tackar vi så mycket för.

Nu följer några saker som man ska göra när man fått denna award: länka till den man fått den av, fullborda de fem meningarna och skicka den till fem andra bloggar.


1. När ingen ser eller hör mig…

Jon: Sjunger jag opera. (Jenny tillägger att det kanske är tur att ingen ser eller hör det...)

Jenny: Då ser jag DIG!

2. Jag går aldrig hemifrån utan… 

Jon: Att längta hem.

Jenny: Kläder!
3. Vår blogg heter som den gör för att…

Ett utav Jennys brorsbarn hade som liten svårt att hålla isär två personer (!) - nämligen oss två. Vid något tillfälle slogs vi ihop till Jennyjon. När Jenny frågade vad hon hette så svarade barnet: Jennyjon. (Men när Jon ställde samma fråga hade ungen ingen aning...) För att göra det lätt för den som är liten blev vi helt enkelt Jennyjon - utan och. Barnet är äldre nu (och vet att vi är två personer) men namnet har blivit kvar.

4. Om jag vågade skulle jag… 

Jon: Sjunga opera så att alla hör det.

Jenny: Säga ifrån mer och sluta vara så jävla medgörlig/mesig!

5. Om tio år kommer jag att…

Jon: Komma på bättre svar på dessa frågor...

Jenny: Fylla 19 år igen väl...?


Tack så mycket Lotta för denna tjusiga utmärkelse! Självklart skickar vi den vidare. Nu följer inte vi så många andra bloggar, men de som vi väl följer har vi varit trogna under en längre tid. Just därför skickar vi denna award vidare till:


Annika  Skrivmoster  Spanarn55  Fru Eriksson och Lottas blogg

Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 oktober 2011 14:45

Hos Att vara någons fru hade jag turen att vinna en Dog Finder från Dinhundshop.se till Nalle. Nina Ottosson står bakom det här roliga aktiveringsspelet, svårighetsgrad två, för både hund och katt. Genom att flytta de vita klossarna med tassar, tänder och nos kommer djuret åt det gömda godiset. Nalle fattade snart galoppen och det här spelet kommer vi spela många gånger.

Tack så mycket för den här fina vinsten! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 oktober 2011 14:30

Resultatet av nagellack med krackeleringseffekt blir riktigt häftigt. På Gekås säljs Depend Cracked Effect för 29,95 kr. Finns i många färger.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 oktober 2011 14:27

Jag fick just ett mejl från Smartson om att jag är snäppet närmare att bli testpilot för funktionsplaggen Butterfly från Kari Traa. Nu är jag nominerad bland 130 stycken och 100 ska väljas ut. Jag håller tummarna, för det skulle verkligen vara spännande att få den här testchansen. Kari Traa är en framgångsrik freestyleåkare och hon har kombinerat de sportsliga erfarenheterna med stickning. Resultatet är Butterfly seamless - färgglada funktionsplagg som är perfekta för träning. Det tar jag gärna reda på om det stämmer! /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards