jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 13 oktober 2011 11:15

Det har inte gått många timmar på dagen än, men redan har jag förvånats över flera saker:


  • Frosten. Har väl haft mina aningar men nu har jag sett den.
  • Fästingen. De finns tydligen än.
  • Domherren. Redan!?!?
  • Utflykten. Vid badplatsen satt en man och grillade korv och i soffan under en filt satt barn och tittade på.

Att det varit kallt om nätterna är ingen hemlighet och tydligen även med frost på vissa ställen. Jag hade hoppats att kylan skulle ha gjort det svårt för fästningarna men inte då.

I ett träd överraskades jag över att en domherre satt där med sitt illröda bröst. I småland skulle detta betyda snö inom tre dagar. Tur att vi inte bor där...

Att det grillas vid lilla badplatsen på sommaren händer med jämna mellanrum, men jag förvånades över att någon kört dit nu i oktober. Men det såg jättemysigt ut!

Hoppas att dagen fortsätter i överraskningarnas tecken med stort som smått. Vem vet, kanske Färjestad står för den största överraskningen och vinner...? /Jenny 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 13 oktober 2011 09:48

... ska jag berätta för er hur man gör när man mitt i natten drämmer knäskålen i handfatet. "Blåmärke?" Javisst. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 13 oktober 2011 09:00

Imorgon är sista chansen att delta i goodiebag-tävlingen. Inte missa!

  

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards