jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 16 februari 2012 20:45

I järnhandeln...


Jon: Jag ser att ni säljer sådana där svävande lyktor, eller Khom Loy. Sålde ni många sådana till nyår?

Butiksbiträdet: Jo, vi sålde en del.

Jon: Så bra. De är ju bättre än fyrverkerier, för skotträdda djur.

Butiksbiträdet: I och för sig, men det finns ett litet bekymmer med dem. När de landat på ängarna, äter visst korna upp dem.

Jon (efter att ha funderat på detta scenario en kort stund): Då kanske korna börjar sväva iväg, de med?

Butiksbiträdet, lite fundersamt: Ja, jo... det är ju inget man ser sådär ofta, naturligt.


Av Jenny och Jon Sjöberg - 16 februari 2012 09:09

Om i förrgår var en ganska okej dag jämfört med hur de har sett ut på sistone var igår raka motsatsen. Magen ömmade hela dagen, den extrema tröttheten var tillbaka, ryggen värkte, äcklig smak i munnen som inte försvann vad jag än försökte med och jag var illamående mycket mer än vad jag varit på sistone. Jag började dagen med att spy galla och avslutade den med att matspy i min sänghink. Sea-banden satt på hela dagen och det var ju inte utan att jag undrade om de slutat fungera. Hoppas att det här var ett tillfälligt bakslag... och att denna dag blir lättare. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards