jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 18 februari 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 18 februari 2014 19:42

Natten som gick var ingen bra Ian-natt. Han sov bara ett par, tre timmar i sin säng innan han vaknade ledsen och hamnade i vår. Men som jag nämnt tidigare är han ingen rolig sängkamrat. Han krånglar något fruktansvärt och ska helst ligga på mitt huvud, dessutom sparkar han mer än bebisen... Det är alltid mig han ska klänga på så Jon får jättegott om plats, när inte Ian lägger sig som ett bindestreck mellan oss och då oftast med fötterna i Jons ansikte.

Men just den här gången fanns det i alla fall en förklaring för vi hittade en ny tand i Ians mun. Det är en sådan där stor otäck en och tyvärr verkar den inte vara helt igenom i alla hörn än så vi får väl se hur den här natten blir.

Jag och Ian var på Familjecentralen men smet därifrån tidigare för jag ville se skidskytte. Fast där sköt ju inte svenskarna så bra som jag hade hoppats på. När Ian sovit en stund roade vi oss bland annat med att måla och leka med Bubber-lera.

När Jon kom hem tog vi en vända till second hand-affären för att i första hand kolla efter lite möbler och lampor, men vi hittade annat istället. Nu är Ian nattad och jag och Jon ska ner i källaren och försöka få mer klickgolv på plats. Det går så mycket lättare utan den lille assistenten... /Jenny


 

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards