jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 24 juni 2024

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 24 juni 07:00

Igår besökte vi Skara Sommarland igen. Det var lite halvtaskigt väder, men i och med det mindre med köer. Tyvärr var Snake stängd, typiskt nu när Isa hade fått längden inne för den och var sugen, men Loe åkte Big Drop. Och så blev det en massa andra åk!


Ian · Isa · Lin · Loe · Sia
Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 24 juni 06:45

... och snabbast. Men.



Den senaste veckan bestod av mycket flängande på cykel, som fram och tillbaka till biblioteket tre gånger, fram och tillbaka till Baggeboskolan tre gånger osv. Så jag har vid mina träningstillfällen fokuserat på att jogga 5 km.

Det blev sex sådana pass i veckan så totalt 3 mil! Det var bara i måndags som jag tränade min "vanliga" hemmaträning.

Slutligen valde jag att jogga runt Ånaplan för att få ihop min halvmil och vid varje försök satte jag nytt personligt rekord.

Snabbast, igår då, blev det 5 km på 25 min och 36 sek.

Men sååå jobbigt det är, men samtidigt lite härligt att kunna röra sig för egen maskin och ta ut mig lite grann med vetskapen om att jag kommer få vila så fort det är över.

Vilken effekt har då denna nya träning haft på viktminskningen? En dålig sådan. Veckan gick exakt på ett ut. Inget minus, men heller inget plus. Joggandet kanske gav muskler...? Nu vet jag inte hur jag ska tänka. Gå tillbaka till "vanliga" träningen, fortsätta jogga så här eller försöka orka jogga så jag kommer över 30 minuter varje gång? Det har ju varit roligt att jogga... Hmm. /Jenny


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards