jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 oktober 2010 19:47

Idén verkade så bra i början: göra en klädrensning. Och visst var det på tiden. Bara högen med strumpor blev som en mindre myrstack och jag fick det till 63 par...

Jag var taktisk och började lägga kläderna på sängen för att verkligen förmå mig själv att göra klart. Behöver liksom sängen till att sova i...

Men ut ur garderoben plockade jag det ena plagget efter det andra - ett tag var jag helt säker på att jag skulle hitta dörren till Narnia där inne någonstans. Jag kände igen plaggen, i alla fall många av dem. 

Jon passade också på att rensa bland sina kläder. Det blev en hel del plagg som kommer att gå till välgörenhet. Två stycken IKEA-pappkassar med hela 10,8 kilo kläder, tvättat och klart. Förhoppningsvis kommer de nu att komma till mer nytta.

Nu när det väl är gjort känns det ganska bra. Lika skönt som när jag avfrostade frysen i förrgår... Men den här ordningen lär väl inte bli långvarig. /Jenny

 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 oktober 2010 19:41

Precis utanför har vi en mindre pulkabacke och idag har jag väntat på att barnen skulle hitta dit. För det ligger ett lagom tjockt vitt täcke, perfekt för pulkaåkning. 

Nu på kvällen har det varit full fart i backen. Tänk om man bara för en timme skulle ha den energin som barnen har när de springer upp och ner i pulkabackarna! Vad mycket jag skulle få gjort då... /Jenny

       

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 oktober 2010 19:36

Idag kom tidningen Allt i hemmet med posten. Allt i hemmet - JULspecial! "Allt för en glimrande drömjul." Och det finns 273 klappar och tips och Leila berättar om sin härliga jul. Fastklistrat på framsidan sitter även en liten broschyr från Åhléns med bilder på julens klappar. Jag tänker inte läsa den här tidningen än. Det är för tidigt! Det är två månader kvar till jul ju! Men det här blir jag lite stressad av... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 oktober 2010 12:03

Vi vaknade upp till ett snövitt Fagersanna. Så här borde det inte se ut förrän om en månad... Men så länge det inte blir slaskigt är det helt okej.

   

Nalle älskar snö och tycker att det här är jätteroligt. Han busade och hade jätteskoj i snön. Men det är jobbigt att springa efter mattes alla snöbollar, så väl hemma slumrade han till på soffan... /Jenny

   

  

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards