jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Jenny och Jon Sjöberg - 19 oktober 2010 21:04

Middag på lyxrestaurang, weekend på ett spa, champagnefrukost med jordgubbar - ja, det här är några romantiska sätt som man kan fira bröllopsdagen på. Vad ska då vi göra på vår stora dag...?

Jo, vi ska sitta och trängas bland halvfulla, skräniga supportrar och frysa häcken av oss i en ishall. För oss är det höjden av romantik! Nja, kanske inte riktigt men det är i alla fall något vi länge velat göra och nu passar det bra, i samband med vår andra bröllopsdag.

En del säger att det är papper vi firar, andra bomull. Men vi kör på papper, för förra året fick jag en tygbit, en liten, liten, liten tygbit i bomull av Jon. Den här gången blir det en papperslapp - en hockeybiljett till Färjestad-Luleå! Jag har sett hockey i Löfbergs Lila Arena förut och det är en jättefin ishall och Färjestad är ju världens bästa hockeylag så vad kan gå fel? De slog ju då Luleå ikväll med 3-0.

Och släng in en hotellnatt, inte på stans lyxigaste, utan på ett hotell som tar hund, så har du vårt firande i en liten pappersask. Hoppas på en tur till IKEA också... och seger för Färjestad förstås.

"Åh Färjestad, åh Färjestad, vargarna från Värmland Färjestad..." undrar om det fortfarande är den man sjunger...? Och min matchtröja, från millennieskiftet någon gång, är väl helt ute...? /Jenny

  

Av Jenny och Jon Sjöberg - 19 oktober 2010 14:00

För ett par månader sedan hörde jag av mig till Naturelle med en synpunkt jag hade på deras produkter. Jag fick strax därefter ett mejl där det stod att jag skulle få en flaska hemskickad för att jag tagit mig tid till att skriva till dem. Det var ingenting som jag hade räknat med, så det gjorde mig glad. Men tiden gick...

I helgen mejlade jag dem på nytt och skrev att det var ju jätteroligt att lämna synpunkter till dem - INTE. Och att någon "belöning" hade jag inte sett skymten av.

För sådant där irriterar mig lite, när man bli lovad något och det inte hålls. Nu kan det bero på diverse missförstånd, men jag ville veta vilket.

Igår fick jag ett mejl där de svarade att de genast skulle skicka det utlovade. Och med posten i dag kom en flaska schampo och en flaska duschcreme! Att sedan det "utlovade" var en flaska med balsam är en annan femma... /Jenny

    

Av Jenny och Jon Sjöberg - 19 oktober 2010 11:12

  

Jag hade stegräknaren på under hela gårdagen och siktade på 12 000 steg. Och det klarade jag! Och några till...

Hade tänkt ta in de sista cirka 3000 stegen på kvällspromenaden, så jag fram med joggingskorna, reflexer och gåstavarna i högsta hugg och gav mig ut. Men eländet hade inte räknat ett enda steg! Irriterande.

Istället utspelade sig en scen som hämtad ur filmen Skriet från Vildmarken här. Minns ni när hunden Buck jagar sin husse runt elden efter att hussen blivit nedkyld efter att ha gått genom isen...?

Nalle fick agera Buck och jaga mig runt elden/soffbordet med en pipleksak i form av en anka i munnen. Måste sett bra konstigt ut... Nalle tröttnade ganska fort och jag tröttnade på pipandet och fortsatte på egen hand. Runt, runt, runt...

Jag hade ju kunnat sitta och skaka upp räknaren i 12 000 steg men det gjorde jag inte. De här stegen är ärligt tagna. Hoppas att stegräknaren är på bättre humör idag... /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards