jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Jenny och Jon Sjöberg - 17 oktober 2010 19:14

Jag är av en vetgirig och nyfiken natur, så när svärmor undrade om jag ville följa med på en trumresa, tackade jag efter lite betänketid ja. Vi åkte till Åsen, strax utanför Karlsborg, till det gamla lilla kapellet på bilden ovan.

Av hänsyn till de andra deltagarna i trumresan, fotograferade jag inget under själva meditationen, utan tog bara en interiörbild före vi började.

Vi satte oss i en ring på stolar, bänkar och sittpuffar, och medan kvällens meditationsledare lugnt och taktfast slog på indiantrumman, slöt vi ögonen och slappnade av. Eller, så var i alla fall tanken. Jag kunde inte riktigt falla i någon djupare trans, hur jag än försökte. Dessutom fick jag inte "sitta skräddare", det vill säga med benen i kors som i yogaställning, ungefär. (Det skulle blockera energierna.) Jobbigt, eftersom jag alltid brukar sitta så på golvet annars. Till slut domnade ena benet bort, vilket gjorde det ännu svårare att slappna av...

(Men eftersom alla ändå blundade, bytte jag till skräddarställning i alla fall. Shhh...!)  

Tiden gick trots allt ganska fort, och snart var min första trumresa över. Jag vet inte vad jag ska säga om det hela, kanske för att jag inte är säker på vad jag tror på. Finns det andar? Existerar andra dimensioner? Kraftdjur, vad är det? Har vi levt tidigare liv? Det må vara hur det vill med dessa saker, men det var i alla fall en ny erfarenhet och en intressant och annorlunda upplevelse att vara med om på en höstlik söndag som denna. Och i taket dansade änglarna... /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 17 oktober 2010 13:27

  

En utav nackdelarna med en lite snabbare promenad är att bilderna blir suddiga... Men det var skönt att gå lite fortare. Väl hemma lagade vi till lite grön mat.

Och nu har Jon åkt iväg  - på vad då? Ja, det kan ni aldrig gissa, ni får gärna försöka! Men några ledtrådar är slagverk och hälsa...

Han berättar säkert allt om det sedan. Jag ville inte följa med, dels för att jag varit med om det en gång för länge sedan, och helt enkelt för att jag inte ville. Jag ska hitta på något annat att göra... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 17 oktober 2010 10:26

Vinnare av tävlingen blev:

 

   Ingrid   

 

Stort grattis till dig!

 

Vi tycker att det var jätteroligt att så många ville vara med i vår tävling. Därför lottade vi även ut en tröstprismössa som gick till Helena. Vi har mejlat er båda.

 

Till er andra som inte hade turen med er den här gången ligger redan en ny tävling ute där ni har chansen att vinna en finfin goodiebag från DollarStore. 

 

Klicka här för att komma till tävlingen!

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards