jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 12 mars 2011

Test: Jula Multiskridsko 2-i-1 på is

Av Jenny och Jon Sjöberg - 12 mars 2011 13:30

Som jag väntade - men till slut kom Jula Multiskridsko 2-i-1 som jag under en tid ska testa åt Smartson. 

Jag blev jätteglad när jag fick beskedet att jag var en utav tio personer som blivit uttagen som testpilot för denna produkt.

Isen låg ännu kvar på Vättern när paketet från Jula kom, så hastigt och lustigt for vi häromdagen dit och jag provåkte.

Hade ju gärna vetat om innan vi for för att teståka att skridskoskenorna, som för övrigt satt på när jag fick dem, inte var slipade. Hade haft mycket lättare att bromsa då. Men jag fick ändå upp ett bra glid - och vem behöver bromsa? Har man kontroll går det inte tillräckligt fort, som Mario Andretti sa...

Jag gillar skornas design, basketkängan är läcker och skon är mycket stadig. Men hoppas verkligen att den kommer i fler färger, typ rosa, för det skulle matcha min outfit mycket bättre!

Ett plus för att den också är ställbar i fyra olika storlekar per sko. Perfekt när man kanske behöver ha raggsocka på isen och bara strumpa när det är dags för inlines. Eller dela den med fler familjemedlemmar...

      

Det är både snörning och kardborreband, samt den låsning som återfinns på bl.a slalompjäxor och snowboardbindningar. Se snyggt ut och känns stabilt!

Skon var inställd på "fel" storlek för mig när jag plockade upp den ur kartongen, men med lite hjälp av Jon var det lätt ändrat.

Multiskridskon satt jättebra på foten och jag kände mig riktigt cool där jag drog omkring på Vätterns is alldeles utanför Försvarmaktens område med militärer cirkulerande. (Som för övrigt kastade långa blickar mot denna rosa isprinsessa - men vad gör man inte som testpilot?)

Åket var hur skoj som helst. Det gör jag gärna om! Nästan att man önskar att det blir vinter igen. Sch! Vem sa det? 

Jula Multiskridskon har hittills bara varit en positiv bekantskap som jag är jättenöjd med. Kul att få röra på sig, nästa gång blir det inlines...

Multiskridskon finns i storlekarna 29-40 och kostar 395 kr - känns som ett mycket rimligt pris. /Jenny

 
 
Annika

Annika

12 mars 2011 15:46

Du ser ju riktigt proffsig ut när du åker Jenny, vilken tur du har att få vara testpilot för dessa roliga skridskor.

Såna skridskor vore perfekt till mina stora barn som åker både inlines och skridskor.
Men är skon så pass varm så den skulle klara en gymnastik lektion ute på is en kall vinterdag. ?

Ha en super trevlig och fin kväll / Annika

http://ochsakomannika.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

12 mars 2011 16:31

Jag föddes ju med skridskor på! Stackars mamma...
Men i och med att jag är uppvuxen vid en sjö så var det bad på sommaren och skridskor på vintern.
Det är var kul att åka, men jag saknade ju taggarna som jag är van vid annars... Lite lurigt. Ser fram emot att testa åka inlines. Hoppas de sopar bort gruset snart!

Tror nog att skridskon är lite mittemellanfodrad för att det ska gå att åka inlines utan att svettas för mycket om fossingarna när det är varmare.

Men eftersom skorna går att ställa om i storleken så ta då hellre en storlek där en raggsocka får plats för säkertsskull. Och när det blir sommar är det bara att reglera storleken till en mindre. Skorna finns i storlekarna: 29-32, 33-36 och 37-40.
Tycker att det känns som ett väldigt bra pris i och med att man får två i ett.

Oh My God! Oh My God! Bara några timmar kvar nu... ;) /Jenny

 
Kristina

Kristina

12 mars 2011 18:48

Det ser både kallt och roligt ut.
Du visar skridskor på bloggen, jag visar sparken.
Kan det ha med åldern att göra?
Kramar och en trevlig kväll.

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

12 mars 2011 18:51

Det var jätteskoj också!
Det är bara att byta ut sparken mot ett par multiskridskor.
Och om det blir det sista du gör så hade du i alla fall hur sköj som helst! :)
Nu ska vi ladda inför Melodifestivalen.
Kramar!

 
Spanaren

Spanaren

12 mars 2011 18:56

Wow så häftigt! Men så lite klädd du är vännen *ler* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

12 mars 2011 19:12

Det var som tur var ganska varmt just den dagen och jag höll farten uppe. ;)
Sedan var jag så förväntasfull - hade väntat i veckor på att få testa att jag inte kände någon kyla. Uppslukad i min uppgift!
Så otroligt kul! :D /Jenny

 
Annika

Annika

12 mars 2011 19:35

Nu har du verkligen gjort bra reklam för dessa skridskor/inlines.. Ska nog köpa såna till min son.

Vad super bra att man kan reglera storleken lite.. för då kan man verkligen ha en tjock socka i på kalla vintern.

Ja, snart..snart.. får vi se hur det går i Globen. Heja Heja..

Vad mysigt att du är uppvuxen vid en sjö.. låter som en idyllisk barndom att fått bada och åkt skridskor så nära..

En en mysig och underbar kväll med din fina man och Nalle gubben..

http://ochsakomannika.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

12 mars 2011 20:04

Jag försöker var kritisk i testandet men än så länge har jag inte hittat så mycket... (Kunde t.o.m byta från skena till hjul själv!) Förutom att de var dåligt slipade men det görs ju i sportaffärer. Återkommer med fler inlägg allt eftersom.

Nu ska jag rusa till teven!

(Såg att jag och Jon varit inne hos dig nästan samtidigt tidigare. Så kan det gå när man sitter vid varsin dator) /Jenny

 
Ingen bild

Margoth Östman

13 mars 2011 08:09

Kul att du äntligen fått testa dem och att de verkade vara till belåtenhet.Nu blir det väl skriller på dagen och dansmatta på kvällen ?

Jenny och Jon Sjöberg

13 mars 2011 09:21

Ja, det var verkligen roligt att de hann komma medan isen fortfarande ligger kvar.
Men skridskor på dagen och dans på kvällen - när ska jag hinna med tävlingarna då...? ;)
Trevlig söndag! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 23 april 07:30


Idag firas Världsbokdagen runtom i världen och vi smygstartade uppmärksammandet redan igår när vi besökte biblioteket för sagostunden. Utöver det vanliga fick alla barnen välja en Pixi-bok att ta med sig hem i present. Böckerna passade vi på att läsa...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 22 april 15:15

  Lin ville ha en massa småflätor i håret så jag flätade på och satte fast färgglada loomband. Och som om inte det var festligt nog så blev det också en ansiktsmålning!   Efter en tid tog vi ur flätorna och då blev det förstås väldigt vågigt...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 21 april 08:00

Ian och Isa kämpar vidare med försäljningen ur sina gröna majblommeväskor. Och efter att ha betat av närområdet med dörrknackning har centrum blivit nästa plats för försäljning.     Vid ett av tillfällena var Sia med som "reklampelare" oc...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 20 april 08:00


I veckan drog jag med Lin och Sia ut på en liten utflykt. Vi hade en samling innan där vi med bildstöd gick igenom vad som skulle göras. Sedan tog vi tag i att packa fika i ryggsäckar, toabesök och påklädning. Med hjälp av Naturhistoriska riksmuseets...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 19 april 11:30


Nu har något av barnen missat skola det här läsåret på grund av sjukfrånvaro. Efter kyrkgruppen i tisdags kräktes Loe. De hade då varit i badhuset och även om vi misstänkte att det berodde på att han fått i sig klorvatten så kunde vi ju inte vara säk...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards