jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 7 november 2011

Tävling hos oss: Vinn Trassel på Blu-ray + DVD

Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 november 2011 20:00

Filmen Lejonkungen har just fått en ny ägare och vi kör genast igång med nästa filmtävling. Lagom till nästa helg hoppas vi att barnfilmen Trassel ska få ett nytt hem. Trassel är en av Disneys bättre filmer och vi tycker den är riktigt bra.

För att vara med i utlottningen vill vi att du kommenterar inlägget

och berättar vilken disneykaraktär/tecknad figur som du känner dig mest som.

Glöm inte att lämna din mejladress om du inte har en blogg som vi kan kontakta dig på.  

Vi kör på en vecka och avslutar tävlingen måndagen den 14 november kl. 16.00

 

Tävlingen är avslutad. Grattis Elina!

 
 
Elina

Elina

7 november 2011 20:30

Jag är helt klart Nalle Puh, tänker efter, får en asbra idé som inte alls visar sig vara så bra jag först trodde. Jag är inte beroende av honing, men choklad klarar jag mig inte utan ;)

http://marklar.blogg.se

 
Elina

Elina

7 november 2011 20:30

glömde mejlen! justscream_@hotmail.com

http://marklar.blogg.se

 
Ingen bild

Ida

7 november 2011 20:35

Jag är med & tävlar :D

Jag känner mig som Snövit. Naiv & godtrogen, tycker de flesta om mig. Vill alltid hjälpa till & göra det bästa, fast det kan slå så fel ibland..

// Ida F
i_flygare@live.se

 
Ingen bild

Susanne

8 november 2011 02:03

Baloo är favoriten!
Åh, vilken skön björn - en livsnjutare som förväntansfull möter varje ny dag. Vänlig, klok och avspänd. En livsfilosof som vet att ta en rejäl paus och koppla av mellan varven.
"Va´ nöjd med allt som livet ger och allting som du kring dig ser. Glöm bort bekymmer,sorger och besvär..."
" Oh, oopi-doo...
Se så JenJon
happy dibbi labbe dabbe dappan donn
VILL Trassel Ha de la...
sibili ha ba´ gla´ da´..."

sol.rosan@hotmail.com
PS. Kittlar dödsskönt i kistan
(inte av myror), men av väntan på vinnarlistan!
...oh, oopi-doo, oopidobi dopi do ... näääeeee (eller?)

 
Kristina

Kristina

8 november 2011 08:30

Det var inte så svårt. Tjuren ferdinad så klart. "Jag trivs bättre här bland blommorna"
Kram på er!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Helena Lindgren

Helena Lindgren

8 november 2011 11:11

Helt klart Kalle Anka är lika klumpig som honom. Men det är inget att skämmas över kul att man är lik någon ialfall :).

http://www.supergirlpower.devote.se

 
Ingen bild

monika gustavsson

9 november 2011 13:36

Jag är Skönheten i Skönheten och Odjuret. Kanske inte till utseendet, men till sättet. Jag ser bortom andras utsida och hittar det fina på insidan.

vh
Mamma Monika
6048gustafsso@telia.com

 
victoria b

victoria b

9 november 2011 14:36

Jag är nog anden i Alladin!
Jag försöker alltid att få folk att få det dom vill ha.
Det kan vara flytthjälp, en särskild sak som dom önskar sig i julklapp, eller ett stöd när dom behöver det. Tyvärr kan jag inte trolla, men jag gör så gott jag kan för att hjälpa andra i min omgivning :)

http://vickelido.blogg.se

 
Ingen bild

Pappan Anders

9 november 2011 21:05

Jag känner mej som Shrek :-) Jag e me och vill vinna Trassel till brorsans tös.
Ha De!

anderslukas@hotmail.com

 
Spacegirl

Spacegirl

9 november 2011 23:00

Jag känner mig som Nalle Puh, snäll & mjuk :-)

Spacegirl_@spray.se

http://spacegirl.blogg.se

 
Ingen bild

Lina

10 november 2011 02:44

Jag känner mig som Belle,
om vill få vara henne om så bara för en kväll,
för att få uppleva äventyr och spänning,
samt få dansa i en enorm gul klänning!
Och även om odjuret skrämmer,
är det inget som mig beklämmer,
för jag vet att i varje Disneyfilms sista minut,
är det garanterat alltid ett lyckligt slut!


MvH, Lina
avsrules(at)swipnet.se

 
Emely

Emely

10 november 2011 10:23

Jag vill vara med! :)

Känner mig som Tiger, sprallig och galen! ;)

http://www.emssan.blogspot.com

 
Ingen bild

Emelie H

10 november 2011 14:49

Jag har alltid tyckt att Alexander Lukas är den jag vill vara.
Men jag tror att Långben är den jag liknar mest.

hpjb@spray.se

 
Ingen bild

Ida

10 november 2011 20:59

Hej!

Jag känner mig som Mowglii.
Stark som övervinner det mesta, ser till så ingen blir orättvist behandlad.

Tack för mig!
MVH
idapida@banck.se

 
JOhanna W.

JOhanna W.

11 november 2011 00:11

Jag vill vara med och tävla:) en film till min älskade systerdotter skulle inte vara fel.
Jag tror nog det är lite Robin Hood i mej. Ta från dom rika och ge till dom fattiga. Helt enkelt värna om dom svagare och utsatt i samhället.
Men ibland vill jag vara lite törnrosa och sova i 100 år.

Kram
Johanna

http://minlupus.bloggplatsen.sem

 
Ingen bild

Jasmine

11 november 2011 21:58

Jag känner mej som Pocahontas och jag vill vinna filmen till min dotter.
kramar
/Jasmine kladdkaka1984@hotmail.com

 
Ingen bild

Anna L

12 november 2011 10:00

Just idag känner jag mig som Askungen - känns som jag får slita och gno och inte får någon hjälp av någon.

 
S

S

12 november 2011 13:10

Vill tävla om filmen till min dotter.
Är nog mest lik SIMBA i Lejonkungen..

Mvh S

http://underminhimmel.blogspot.com

 
ANNAS TÄVLINGSTIPSARBLOGG

ANNAS TÄVLINGSTIPSARBLOGG

12 november 2011 21:43

Jag är gärna med och tävlar om filmen. Min son skulle bli glad om jag vann. Han är dessutom värd det då hans mamma varit på sånt dåligt humör på senare tid att jag varit väldigt lik den elaka Cruella de ville (Pongo filmerna, tror det är Disney)

Länkat här

http://molnboanna.blogg.se/2011/november/trassel-1411.html

blogg@annakarlsson.se

http://molnboanna.blogg.se

 
Ingen bild

Monika O-sson

12 november 2011 21:53

Puff, rund om magen och lite klumpig. Jag skulle vilja vinna filmen till mitt barnbarn.
Hälsning Monika

Mail: empty_heart@live.se

 
evamar

evamar

12 november 2011 22:05

Jag är nog mest lik Piff. Jag och min kompis "Puff" kan driva andra till vansinne ibland men vi är i alla fall alltid glada och har alltid kul. :)

http://evamar.blogg.se

 
Sandra - mamma till Molly

Sandra - mamma till Molly

13 november 2011 00:33

Hej, jag är gärna med och tävlar om filmen åt min dotter! :)

Jag känner mig ofta som Blunder, rädd men ändå nyfiken :P

/Sandra

http://surrovich.blogg.se

 
Carola L

Carola L

13 november 2011 17:35

Jag känner mig som Ior - alltid dyster och värsta pessimisten

Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2011/november/trassel.html

http://mammamuh.blogg.se

 
Jennysen

Jennysen

13 november 2011 18:32

Jag känner mig mest som Askungen; lite bortglömd och undanskuffad i ett hörn, men en riktig diamant under ytan :)

jennysen81@gmail.com

http://tavlingsbloggen.soclog.se

 
Helenewiklund.blogg.se

Helenewiklund.blogg.se

13 november 2011 18:48

Hej jag är gärna med och tävlar om denna film som en julklapp till min sons kusin! :)

Jag känner mig mest som musse pigg, en glad hjälpsam person! :)

Sen har jag tipsat om tävlingen här; http://helenewiklund.blogg.se/tavlingar/2011/november/trassel-1411.html

Hoppas på tur! :)

helenewiklund@hotmail.com

http://helenewiklund.blogg.se

 
Jeanette

Jeanette

13 november 2011 19:47

Jag är gärna med och tävlar! Jag känner mig mest som simba, med åren har jag mer och mer förstått hur mycket kraft jag har inombords och vilken potential jag har.

http://heltvanligtliv.blogspot.com

 
Lotta

Lotta

13 november 2011 20:47

Jag är självklart oxå med!

Jag måste väl ändå vara Trötter då ;)

Ha de bra =)

http://www.esmeralda71.blogg.se

 
Ingen bild

Emma S

14 november 2011 09:08

Vill ju självfallet vara med :-)
justför tillfället känner jag mig som sebastian från lilla sjöjungfrun, försöka hålla ordning på nån som gör precis tvärt om som jag vill. är nämligen nybliven sambo och vi har inte riktigt hittat en balans om hur vi vill ha de och jag går och fäller ner toalock och plockar lite överallt :-)
/Emma S
emmsa_152@hotmail.com

 
Ingen bild

alexandra

14 november 2011 13:53

mimmi!

jag är med och tävlar :)

 
Ingen bild

Kicki

14 november 2011 14:46

Just nu känner jag mig som snövit när hon svalt äpplet och sover. Jag känner mig nämligen mer sovandes än pigg och dessutom är det massor av "små minimänniskor" (mina barn) som springer runt runt runt... :-)

kicki_m1@hotmail.com

 
Ingen bild

Clotte clotte@live.se

14 november 2011 15:16

Jag är med. Känner mig som Bärgarn i Cars,Bilar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards