jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 6 december 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 december 2011 13:00

Jag hade just en man från Hyresgästföreningen här och han var inte alls särskilt trevlig. Han började lite fint men snart kom vi fram till att vi inte skulle komma någon vart i samtalet. Han försökte få mig att gå med i Hyresgästföreningen men jag känner inte att det är nödvändigt.

Han sa bland annat att det lät som om jag kom uppifrån (återigen min röst!) och tyckte att det var konstigt att jag inte ville vara med för alla norrlänningar han träffat på hade varit solidariska och gått med. Jag frågade om han inte tyckte att det var lite utav en fördom. Han menade också subtilt att jag åkte snålskjuts på de andra som är medlemmar och har samma bostadsbolag när det är dags för hyresförhandlingar. Sa till honom att det är väl ändå inte jag som tvingar de att vara med, det är väl deras val.

Stå där och antyda att jag är osolidarisk, egoistisk och är någon slags hyresförhandlingssnyltare för att jag inte vill gå med i Hyresgästföreningen. Jävla idiot! Nu tänker jag då fan aldrig gå med, så det så, din otrevliga typ! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 december 2011 11:30

Dagens "lucka" hos Netonnet innehåller ett specialerbjudande på en videokamera: Samsung SMX-F70. Vi har ingen videokamera och nyss gick digitalkameran som vi brukat filma kortare klipp med sönder. Den här videokameran verkade mycket prisvärd och enkel så vi slog till. 899 kr, för med Postens varubrev blev det fraktfritt. Kameran dröjer visserligen lite längre då men så har vi inte något minneskort till den än i alla fall. Det här är kanske ett bra julklappstips. Netonnet reserverar sig för slutförsäljning.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 december 2011 11:15

Den här köksprylen har jag helt missat: C3 Muffin & Cupcakemaker. Vilken käck liten grej! Undrar om det fungerar bra? Någon som testat eller som hört talas om denna muffinmakare? Nu är det ju inte det svåraste i världen att göra muffins men visst ser det lite skojigare ut...? Och om prisuppgiften fortfarande är akutell finns den att köpa på Järnia för 299 kr. Kanske kan bli en fin julklapp till någon muffinstokig. Maskinen gräddar sex muffins på sex minuter och muffinsdagen infaller visst den 27 maj.

Hur jag hittade den här prylen? I en julkalenderlucka förstås. Hos Hemmets Journal närmare bestämt. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards