jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Stämmer könet?

Av Jenny och Jon Sjöberg - 17 mars 2012 08:30

Jag hittade den här kinesiska kalendern som ska avslöja barnets kön. Genom att avläsa moderns ålder när babyn blev till, och i vilken månad befruktningen skedde. Ni som vet detta får gärna lämna en kommentar om denna kalender verkar stämma. Säkert gör den inte det, men lite intressant är det. För oss lutar det åt en flicka i alla fall. /Jenny

 

 
 
Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias

Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias

17 mars 2012 11:35

Jag var 17 och Elias blev till i feb, men 17 fanns inte med :)

http://caroliinea.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

17 mars 2012 11:54

Äsch, det var ju synd... Hade varit kul att veta på så många så möjligt. :) /Jenny

 
Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias

Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias

17 mars 2012 11:37

kollar jag på hur det var för min mamma verkar det stämma :)

http://caroliinea.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

17 mars 2012 11:57

Vi har kollat på en del i vår närhet och det stämmer kusligt bra. Bara en som vi inte får ihop...
Men det är lite krångligt att räkna bakåt och hålla koll på när folk fyller år. /Jenny

 
Mamma Brötis

Mamma Brötis

17 mars 2012 14:02

Stämmer på en av mina två! :-)

http://www.brotisen.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

17 mars 2012 14:09

Det är 50 % det! Och vi har ju bara en på gång så då säger vi 100 % för oss... Kan man inte räkna så...? ;) /Jenny

 
Ingen bild

Lina

17 mars 2012 21:37

Med Idris stämmer det men inte med Ruqayyah.
Tror inte det stämmer på mig heller om jag räknat rätt på när jag blev till.

Jenny och Jon Sjöberg

17 mars 2012 21:52

Jag griper nog efter halmstrån...
Men det hade varit så roligt att veta, inte för att det spelar någon roll vilket kön babyn har. Bara för att det vore lättare att planera inköp och vad vi ska kalla baby I. :) Och för att jag inte gillar överraskningar... /Jenny

 
gunhilde bloggplatsen.se

gunhilde" title="http://bloggplatsen.se]gunhilde" target="_blank">bloggplatsen.se]gunhilde bloggplatsen.se[/url]

17 mars 2012 21:58

Jag kan berätta hur jag gjorde för att få veta kön när jag skulle få mina barn. Du tar din vigselring och knyter i en sytråd som är ca: 30 cm lång. Sen håller du den framför magen och den börjar pendla. Om den pendlar runt så är det en flicka om den pendlar fram och tillbaka är det en pojke. Detta har jag gjort när jag fick mina 4 barn och det hat varit rätt alla gånger. Jag har även testat på andra. Om du inte förstår så skall jag visa dig.
Lycka till.

http://gunhilde bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

17 mars 2012 22:05

Testade just... och ringen rörde sig inte alls. Men det var värt ett försök. Spännande att det visat rätt för dig alla gånger! /Jon

 
Mamma i Stan

Mamma i Stan

18 mars 2012 14:05

japp det stämmer, jag var 36 år och hon blev till i juni = )

http://blogg.mama.nu/mammaistan

Jenny och Jon Sjöberg

18 mars 2012 14:07

Tack för att du berättar! Än så länge verkar den här kalendern stämma riktigt bra. Bara för oss att vänta och se hur det blir... :) /Jenny

 
Ingen bild

Sanne

20 mars 2012 01:31

Vilken rolig kalender. Den har jag aldrig sett tidigare. Jag har två barn - en flicka och en pojke :-)
Födda med 5 1/2 års mellanrum.
Hör och häpna ...kalendern stämmer på båda.
Bevis att lita på eller inte, men lustigt/konstigt att den stämde så precis.

Jenny och Jon Sjöberg

20 mars 2012 08:12

Visst är det konstigt! Och ännu en som det stämmer för. Börjar ju nästan lita på den här kalendern nu...

Och vi letade och letade för att hitta någon som det inte "stämde" på. (Men är fortfarande inte helt säkra på om vi räknat rätt. Det är ju lite knepigt att räkna bakåt och hålla reda på när folk fyller år.)

På både mig och Jon verkar det stämma.

Hoppas att du får en bra dag! :) /Jenny

 
maddie

maddie

21 mars 2012 17:55

Det verkar stämma, 25 år och maj. Resulterade i Isa :)

http://www.maddiesliv.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

21 mars 2012 18:03

En till som det stämmer för! Nästan så vi blir övertygade om att det blir en flicka för oss. Och i så fall blir den ju en Isa hit också. Jättefint namn! /Jenny

Ps. Jag har försökt kommentera hos dig, ett tag sedan nu, men kommentarerna verkar inte komma fram...

 
Frida

Frida

27 mars 2012 08:26

Det stämde kanonbra det där :)

http://phridan.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

27 mars 2012 09:21

Ja, jag är nästan övertygad om att vi har en babytjej i magen nu. :) /Jenny

 
Jinni

Jinni

12 april 2012 03:39

För mig stämde det (om barnmorskan inte såg fel på ultraljudet) definitivt vet vi ju inte förrän när bebisen kommer ut men enligt kalender och barnmorska ska vi få en liten tjej.
Kram

http://www.whatiwant.se

Jenny och Jon Sjöberg

12 april 2012 08:24

Det ska bli spännande att se om det blir en liten tjej. Vi fick ju inte reda på könet vårt ultraljud men enligt den här kalendern ska det bli en flicka för oss också. Får väl se om hjärtslagen vid nästa besök kan avslöja något... :)

 
Ingen bild

Johanna

18 april 2012 23:18

Stämmer! 27 och januari och ut kom en liten Moa

Jenny och Jon Sjöberg

19 april 2012 02:33

Så bra! Vi vågar nog snart tro helt och fullt på det här testet. ;)
Tack för att du berättade. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 24 april 06:00

Den stora älgvandringen har dragit igång på SVT och till och från har vi livesändningen på. Så igår, på Världsbokdagen, drog jag igång ett älgtema med Lin och Sia. Men vi började på boktemat och såg avsnittet om Världsbokdagen med Greta Gris och så l...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 23 april 07:30


Idag firas Världsbokdagen runtom i världen och vi smygstartade uppmärksammandet redan igår när vi besökte biblioteket för sagostunden. Utöver det vanliga fick alla barnen välja en Pixi-bok att ta med sig hem i present. Böckerna passade vi på att läsa...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 22 april 15:15

  Lin ville ha en massa småflätor i håret så jag flätade på och satte fast färgglada loomband. Och som om inte det var festligt nog så blev det också en ansiktsmålning!   Efter en tid tog vi ur flätorna och då blev det förstås väldigt vågigt...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 21 april 08:00

Ian och Isa kämpar vidare med försäljningen ur sina gröna majblommeväskor. Och efter att ha betat av närområdet med dörrknackning har centrum blivit nästa plats för försäljning.     Vid ett av tillfällena var Sia med som "reklampelare" oc...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 20 april 08:00


I veckan drog jag med Lin och Sia ut på en liten utflykt. Vi hade en samling innan där vi med bildstöd gick igenom vad som skulle göras. Sedan tog vi tag i att packa fika i ryggsäckar, toabesök och påklädning. Med hjälp av Naturhistoriska riksmuseets...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards