jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 4 december 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 december 2012 18:11

Idag har jag, Ian och Nalle nästan varit mer utanför dörren än innanför. Och vädret har väl inte varit det bästa för det, men men... En förmiddagstur skulle ju tas med Nalle för han har ju börjat vägra att bajsa med Jon på morgonrastningen och jag vill varken att han ska behöva hålla sig eller bajsa i trädgården. På eftermiddagen var det dags för en liten kisspaus i trädgården och då var det ingen bebis som sov så på med overallen!

  

Jon kom hem lite senare idag, utbildning igen, och då var det dags för nästa sväng i snön. Min rygg tycker ju inte alls om det här promenerandet och lyftandet som blir och skulle behöva vila i typ hundra år men det går ju inte. Äta bakpotatis med vitlökssmör går dock mycket bättre och det ska vi göra nu!

Idag har jag faktiskt hunnit med att delta i några julkalendrar - inte många och mest sådana där vinsterna bara lottas ut så jag har inte kommit igång med rimmandet om man säger så. Kan inte påstå att jag varit så duktig på att kommentera på bloggarna jag följer men jag håller koll på er ändå bara så ni vet! /Jenny

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 december 2012 13:58


Det har fortsatt att vara kallt och nu har vi till Nalles stora förtjusning äntligen fått snö också. Jag tyckte däremot inte att det var så roligt att leta upp skyffeln i förrådet och skotta snö men vi skulle ju komma ut på promenad med barnvagnen. Efter en kort bajsrunda runt kvarteret blev det istället snöbollskastning i trädgården - och Nalle såg så nöjd ut så! /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards