jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 8 december 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 december 2012 20:54

Har vi gjort oss till och bakat lussekatter så ska det väl ändå synas att de är hemmagjorda! ;)

Våra fulingar...

 


.. och så två med Non stop på också. :)

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 december 2012 17:11

Nej, vi har inte gjort degen själva - det finns ju att köpa! ;) Och måtten med gubben, gumman, granen och grisen fick ligga kvar i lådan. Vi tog de andra skojigare måtten istället! Dessutom fick vi hjälp av en liten, liten pepparkaksbagare... :)

  

Älgar, grodor, ben, björnar, änglar, pusselbitar, hundar, pingviner, flygplan...

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 december 2012 13:39

Inom kort gör vår kompis Linda debut som gästbloggare hos oss. Hon har ett inlägg på gång om en resa som hon gjorde i somras, så Linda kommer att bli lite av vår alldeles egna resereporter! Här presenterar hon sig själv:


"Hej! För länge sedan, f.Jo (före Jon), delade jag klassrum med Jenny. Sedan dess har vi varit i kontakt främst via internet då jag bor på Irland sedan många år. Jag åkte först hit för att göra en examen i engelska. Jag planerade att studera utomlands och det vore bra att ha på papper att jag var väl kvalificerad i det engelska språket. Några månaders studier och en examen senare åkte jag hem till Sverige för att tänka på framtiden.

Ganska snart tog jag beslutet att återvända för att jobba på Irland. Sedan dess har jag bott och jobbat här på den gröna ön. Jag är strax inne på det åttonde året. Cork är Irlands näst största stad och här har jag bott i alla år, förutom ett som tillbringades i Dublin.

Det jag gillar med Cork är att staden känns varken för stor eller för liten utan alldeles lagom.

Här bor folk från världens alla hörn bredvid varann. Vi är en del av det moderna Irland, och det är mycket mer än bara Guinness, golf och gröna kullar.

Jenny frågade mig om jag ville gästblogga lite, främst för att dela med mig av reseupplevelser på och utanför denna ö. Det vill jag gärna, och jag är tacksam för chansen att få prova på att blogga. Jag hoppas kunna inspirera någon av Jennys och Jons läsare, kanske även Jenny och Jon själva, att i framtiden göra liknande resor. I mitt nästa inlägg berättar jag om en av de resor som jag gjorde i år. Hoppas att vi ses då!"

/Linda

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards