jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2013

Fira mig i efterskott...?

Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 augusti 2013 20:30

Ifjol fyllde jag 30 år, men att fira den här dagen gick jag lite miste om. Jag minns istället precis hur jag tillbringade den - på förlossningen med förhoppning om att bli igångsatt då jag var inne på 40+15:e dagen som gravid. Jag var så trött i både kropp och huvud, och väntandet höll på att göra mig tokig.


Gravidmagen på min trettioårsdag den 9 september ifjol, 40+15.


Att få en bebis i trettioårspresent hade ju varit helt oslagbart, men på sjukhuset var det ingen som var intresserad av att hjälpa till med att plocka ut bebisen. Vi fick snopet fara hem igen med ny tid ett par dagar senare (då blev det minsann skarpt läge i alla fall!). Fast så här i efterhand borde de nog ha satt igång mig på min födelsedag...


Att fylla trettio är väl ganska stort ändå och med tanke på hur läget var förra året vid tiden då det begav sig hade vi inte gjort några planer. Men det håller jag på med nu istället. :) Jag är jättesugen på att resa till västkusten, bo på hotell, kanske se Varberg, shoppa loss i Ullared och avsluta med ett besök på Liseberg.


   


Så skulle jag verkligen vilja fira min dag så här i efterskott! Kan det gå att genomföra tro...? Vi ska fundera på saken. Det skulle ju kosta en del och så har vi en hel del annat att stå i. Finns det tid och pengar...? /Jenny

 
 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

7 augusti 2013 10:56

Tycker också att du borde blivit igångsatt tidigare, tyvärr det olika regler mellan olika landsting. Vi hade att igångsättning skulle ske mellan 40+1 fram till som absolut max 42+0.

Klart du kan fira i efterskott, dels fyller du ju faktiskt även i år :) och dels fick du inte något direkt firande förra året.
Kör på =)

http://ihemmetslugn.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

7 augusti 2013 11:44

Vid första överburenhetskontrollen undersöktes det inte om jag öppnats något och de upptäckte ju då att mängden fostervatten minskat... Bara CTG och UL.
Och vi fick ju datumet 25:e som bf men enligt våra tester var det den 21:e som stämde bättre. Nu kan det ju diffa lite, men att jag gick över tiden med väldigt måååånga dagar är det ju ingen tvekan om.
Tror att jag skulle haft mer energi kvar om det blivit av tidigare, men kan ju inte veta förstås. Men påfrestningen var jobbig mentalt också.

Det ser lovande ut med firandet. Ska bara vinna Drömvinsten ikväll så vi kan shoppa loss också! :)

Hoppas att veckan börjat bra för dig och att du hittat saker att göra. Kramar. /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

7 augusti 2013 12:49

Veckan har hittills varit bra :) Bakat hallongrottor och tagit fram lite recept som ska provbakas, städat lite, fixat med annonser till tradera och ätit alldeles för mycket glass =)

Hoppas att det har varit bra för dig också.
kramar

http://ihemmetslugn.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

7 augusti 2013 16:37

Det låter som en god start. :P Hoppas att det fortsätter minst lika bra. Men snart är det ju helg igen.
Den här veckan har gått lite fortare än förra, börjat att så smått hitta tillbaka till lite rutiner. Även om det är mycket jagande efter Ian som ska undersöka det mesta. Rycka i sladdar är extra kul. Släckte ned datorn häromdagen... Kram. /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards