jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 26 maj 2014

26:e idag

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 maj 2014 12:57

Dock inte den 26:e juni som hade varit mycket skojigare. Trettio dagar kvar, plus eller minus. Graviditeten är väldigt tröttsam och det gör ont här och var, jag känner mig gigantisk och klumpig och energin finns inte till allt jag vill. Foglossningen gör sig till känna på ett för mig nytt sätt. Jag får så ont kring blygdbenet, särskilt när jag har suttit ner, och jag vill ju gärna sitta ner. Men det är ganska smärtsamt efteråt. Dessutom börjar jag känna mig mer och mer svullen, samlar väl på mig vätska igen. Sista tiden av en graviditet ska ju vara bland den värsta - och det stämmer! /Jenny

 
 
Malin

Malin

26 maj 2014 17:00

Jodu,nog är sista månanden den "värsta" , men det har ju något gott med sig i slutet :)
Men jag känner med dig och känner igen nästan allt du beskriver,puh! och jag tycker allt är extra läskigt då allt e nytt och första gången för mej!
kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

26 maj 2014 18:01

Och runtomkring "ploppar" det ut en massa bebisar men här går tiden superlångsamt.
Att fullt ut kunna förbereda sig på vad som kan ske är omöjligt, men jag hoppas att du får chansen till ett förlossningssamtal med din barnmorska för det kan vara givande, särskilt som förstagångsföderska.
Jag hoppas på en "vanlig" förlossning den här gången, för blir det ett andra snitt kommer det aldrig att bli tal om något annat framöver. För riskabelt. Men blir det ett akutläge så får de ju göra vad det måste för att rädda bebisen.
Det finns mycket bra och dåligt att läsa på nätet och så köp hellre en bok och bläddra i. Vi tittade massor i den här boken när vi väntade Ian:
http://www.bokborsen.se/Anne-Deans-Red/Gravid-Kroppen-K%C3%A4nslorna-F%C3%B6rlossningen-Barnet/3524608
Nu har det inte blivit lika ofta. Kramar! /Jenny

 
Nathalie - mamma till charlie

Nathalie - mamma till charlie

27 maj 2014 08:27

riktigt nära nu och undrar vad det är för sötnos som busar där inne =))

http://livetomyarp.com

Jenny och Jon Sjöberg

27 maj 2014 08:42

Vid 37 veckor räknas ju graviditeten som fullgången så i slutet av nästa vecka kanske vi vet. Nej, skulle inte tror det. Kommer dröja ytterligare en månad är jag rädd... /Jenny

 
skrivmoster

skrivmoster

27 maj 2014 21:37

Mitt andra barnbarn överraskade och kom 14 dar tidigare än beräknat - så - det kan bara slå till så är det över!! Vi hoppas på att du slipper ha en massa besvär och känna av värmen som nog kommer tillbaka. Det är segt på slutet ...

Ha det så gott i sommaren som kom av sig ...
Kramar

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

28 maj 2014 07:57

Det vore ju skönt om bebisen ville dyka upp lite tidigare. 140606 låter som ett snyggt datum. :) Då har vi klarat 37 veckor och graviditeten ses som fullgången. Fast det lutar väl mer åt 140711...
Men nu har vi börjat känna av förkylningar också. Jon har visst dragit hem något från jobbet... :/ Hoppas ni också får en fin långhelg! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards