jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 25 november 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 november 2014 19:30

Det är årets julklapp och den har jag redan! Faktiskt tre stycken, dock inte i armbandsform. Två skulle man väl kunna säga påminner om halsband, då jag ofta har dem klängande runt just halsen och den tredje har jag för det mesta på koppelavstånd. Så det går minsann inte att missa någon välbehövlig vila.

Mina aktivitetsarmband går absolut inte att stänga av heller, så de är verkligen uppgraderade till den senaste versionen. Inställningarna är väldigt oregelbundna, men program 1 behöver alltid rörelse på dagen, program 2 och 3 är mer nyckfulla och kör man konstant på program 2 så får man minsann aldrig vara still - någon gång på dygnet!

Program 3 kan däremot ge några stunders vila, dock när det passar programmet, så när är väldigt svårt att säga. Troligen blir det i alla fall inte när det behövs som mest och absolut inte när program 2 har en lugnare period.

Eftersom det är aktivering som det handlar om så går det heller inte att bara välja ett program i taget - alla kör samtidigt. "Vad funkar bäst? TEAMWORK!"

Men kanske att program 1 någon gång följer med maken till jobbet under dagen. Det är dock bara ibland det, och i det stora hela så är det ju ändå 2 och 3 som ger mest effekt. 

Jag känner mig så otroligt lyckligt lottad som redan har årets julklapp! Ock säkert är det fler med mig som har den, men handlas, köpas, säljas, handlas, köpas och säljas ska det göra. Undra om HUI någon gång kommer att utse något vettigt som årets julklapp?

Nu ska jag ta paus från kommersens vändor och gå och dricka lite lemonad som jag gjorde tidigare i min råsaftcentrifug. Nej, just det ja, jag har ju ingen råsaftcentrifug... Det som också var en så otroligt nödvändig produkt. /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 november 2014 18:13


Barnen gungade och jag visste för ett ögonblick var jag hade dem. /Jenny

Ian · Isa
Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 november 2014 10:45

Nu är det inte bara Bilar som gäller. Vilken lättnad! Lilla Spöket Laban har gått och blivit en ny favorit hos Ian. Filmer var det inte så svårt att hitta, värre var det med leksaker och särskilt böckerna med plastfigur i förpackningen har jag jagat.

Men skam den som ger sig. Nu har Ian några böcker och figurer! "Läsupplevelse och lekvärde i ett och samma paket."


 


Det är särskilt Labolina som Ian verkar tycka om - han skrattar så gott åt hennes upptåg när det ska bakas i filmen Bullar och Bång. Laban tillkom redan 1958, den först boken kom -65 och det lilla spöket och hans vänner håller än! /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards