jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under mars 2015

Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 mars 2015 18:59

Vi har ju haft så fint väder och jag har hållit mig ifrån att börja ta fram vår- och sommarsakerna - tills idag! Så antagligen kommer det att komma några till vändor med snö, men imorgon ska det visst bara regna...



Allt blev inte klart, men barnsakerna kom fram och lite annat, medan skidor, pulkor, hjälmar och annat finns på vinden nu. Dessutom passade jag på att röja undan de varmaste av vinterkläderna och plocka fram våriga ytterkläder. I vagnarna får dock åkpåsarna sitta kvar ett tag till, så går det ju att lösa med värmen ändå. Sedan hittade jag en del annat som inte används längre som åkte upp på vinden.



Imorgon får röjandet forsätta i den mån det går. Men altanen går ju att snygga till, det går att tvätta och så vidare. Kanske att det även blir tid över till att baka en kaka som jag blivit sugen på att göra...

I det stora hela så har det väl flytit på ganska bra, men Ian har varit mer vrång än på länge den här veckan och Isa vill inte sitta i vagnen så länge när den inte rör sig - hon kan ju röra sig själv nu!

När Jon kom hem fick han hjälpa till med att fortsätta att göra vår. En årstid som Nalle inte verkar vara så sugen på än... /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 mars 2015 13:00

Många utav de återkommande arrangemangen i våra trakter har inte fått några datum än, men så är det ändå tidigt på året. Jon bad sin chef om semester framöver, fast när han kom till jul- och nyårsledigheten så stoppade hon honom och tyckte att de kunde ta det lite närmare... Gillar ju att planera ju! Vi har börjat kika på vad vi kan ta oss till under det här året.



Här kommer några tips på evenemang i vårt närområde

(med reservation för diverse ändringar):


Mars

7/3 Klädbytardag i Moholm

14/3 Klädbytardag i Mölltorp

21/3 Klädbytardag i Hjo

28/3 Klädbytardag i Tibro

28/3 Livsloppet i Tibro (och på andra ställen i landet, ev andra datum)

28/3 Earth Hour i HELA världen


April

6/4 Påskens tipspromenad i Ekeladens bokskog i Tidaholm

12/4 Rankåspromenaderna på söndagarna i Rankås, Tibro startar

23/4 Kosläpp på Almnäs Bruk i Hjo

25/4 Motordag på Stora Torget i Falköping

25-26/4 Härliga Barnmässan i Skövde


Maj

1/5 Vårmarknad på Karlsholme i Mariestad

2/5 Barnens Dag i Skövde

5/5 Mini-Zoo i Tibro öppnar för säsongen

7-10/5 Må-bra-vecka i Tibro

9/5 Axevalla vårmarknad i Axvall

14/5 Grönköpings marknad i Hjo

14/5 Kvartersloppis i Tibro

14/5 Cruising i Tibro

15-16/5 Fest i stad i Falköping

16/5 Guldfest i Karlsborg (vårmarknad m.m.)

23/5 Motorhistorisk dag i Balteryd i Tibro

23/5 Ankjogg i Tidan i Tibro

23/5 Familjefest på Ånaplan i Tibro som avslutas med Rydell och Quick


Juni

4/6 Lions sommarloppis på torsdagar i Karlsborg startar

5-8/6 UppÅNer-festival i Tibro

20/6 Midsommarfirande i Balteryd i Tibro

26-27/6 American Power Tour i Hjo

27/6 Barnens sommarkalas på Café Bäcken i Mariestad

27/6 Rock mot cancer i Hjo

27-28/6 Forsviksdagarna i Forsvik


Juli

3/7 Allsången i Karlsborg på fredagskvällarna startar

4/7 Axevalla sommarmarknad i Axvall

4/7 Bonnapulling i Tibro

4/7 Hamndag i Hjo

10-12/7 Slöjdmässan i Hjo


Augusti

8/8 Kräftival i Tidaholm

8/8 Utomhusbio i Hjo 

8-9/8 Dragspelsstämma i Hjo

28-29/8 Matfestivalen i Skövde

29/8 Familjedag i centrum i Falköping

29/8 Veteranbilsrally för alla i Karlsborg

29/8 Bakluckeloppis, Breviks camping

29-31/8 Kolmilan tänds i Flugebyn


September

5/9 Axevalla höstmarknad i Axevall

12/9 SLA-loppet för barn och vuxna i Skövde

17-20/9 Pridefestival i Skövde

19/9 Klädbytardag i Karlsborg

24/9 Höstmarknad på Karlsholme i Mariestad


Oktober

24/10 Klädbytardag i Tibro


November

28/11 Julmarknad i Hjo


December

5/12 Julmarknad i Tidaholm


Vi tar tacksamt emot fler tips på aktiviteter och fyller på den här listan allteftersom det dyker upp evenemang. Det finns ju självklart en hel del annat att göra häromkring, men det här är sådant som har fasta datum och tider. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 mars 2015 12:30

  

Silkespappersbitar på overheadpapper format som ett hjärta

för till exempel fönsterdekoration.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 mars 2015 18:00

Isas första baddräkt. Supersöt med prickar, volang över rumpan, korslagda axelband - och blöjbadbyxa i. Hoppas att den kommer att passa bra.


Isa
Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 mars 2015 14:02

Städat i lilla stugan.


Tvingat ut Ian och lekt lite.


Solat precis lika länge som barnen ville.


Rastat hunden och inte alls varit avundsjuk när han legat och slappat.


Gått en trädgårdsvandring på vår leriga tomt.

  


Hängt med några polare.

  


Riktigt upphetsande va'? ;) Sen har jag försökt lära Ian lite grann också. Och på sätt och vis så går det ju fram.


Jag: Vad heter du?

Ian: Ian Sjöberg.

Jag: Hur gammal är du?

Ian: Två.

Jag: Var bor du?

Ian: Huset...


Vi behöver ju absolut inte oroa oss alls om han skulle komma bort. Idag har jag i alla fall än så länge sluppit höra honom springa iväg och ropa "Nähä, det tror inte jag!" när jag tänkt ta på honom kläder... /Jenny

Allmänt · Ian · Isa · Nalle
Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 mars 2015 10:30


Det här superfina armbandet pryder numer Jons handled. Jag hade turen att vinna det hos Natalia Trojan och tyckte att det passade honom perfekt. Armbandet är tillverkat av företaget I love boobs och hälften av deras inkomster går direkt till Bröstcancerfonden för att stödja forskningen, och resten till att finansera företagets verksamhet. I butiken finns flera fina smycken och klädesplagg som gör skillnad - in och kika! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 3 mars 2015 20:25

Jon hade en strulig dag på jobbet och jag tappade mobilen i golvet. Det har ju hänt förut utan dyra konsekvenser. Men nu svartnade den och jag fick inte igång den. Inte den bästa av dagar idag alltså. Jag blir så fruktansvärt irriterad när jag råkar ut för teknikstrul.

Min avstängningsknapp har inte fungerat på länge, så jag har den på dygnet runt, och det försvårade det hela nu. När Jon kom hem kastade vi oss iväg till Skövde för vi fick en inklämd tid för lagning.

En timme skulle det ta.

Vi for och åt kvällsmaten på Max och återvände efter utsatt tid. Då var den inte påbörjad. Men nu skulle det bara dröja 30 minuter.

Cruisade runt i Skövde, försökte underhålla trötta och uttråkade barn under tiden. Jag är ju väldigt surfberoende så jag kände mig vilsen utan mobilen. Jag fick den i alla fall lagad och betalade lagningen med Swish - på mobilen.

599 kronor för reperation, plus bensinpengar, nota på Max samt försök till underhållning av trötta och uttråkade barn blev resultatet av denna eftermiddag.

Hej då, tisdag. Ví kommer att glömma dig. /Jenny


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards