jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 27 december 2019

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 december 2019 11:39

 


Det har blivit lite mer kontakt med sjukvården på sistone för min del än vad jag är van vid, men nu är det bra igen. Bara ett litet sår på trumhinnan som ska läka men det är inget som jag märker av.

Jag körde in en tops för långt i örat för några veckor sedan och irriterade något. Ett antal sköterskor och en läkare menade på att de såg topsen i mitt öra och nån försökte spola bort den, fungerade inte, läkaren försökte peta bort vad han nu såg.

Och det som de alla såg var kalk som skulle vara där. Jag remitterades till öronmottagningen på sjukhuset där skrapsår och blödande trumhinna upptäcktes. Där fick jag örondroppar utskrivna och de var en mardröm att använda, så jag återvände till sjukhuset. Det slog lock för örat och alla ljud blev förvrängda och jag fick ont i huvud och nacke när jag felbelastade.

På sjukhuset sög de bort dropparna men tyckte fortfarande att örat var så irriterat att jag behövde komma tillbaka igen.
Och det besöket var det dags för denna morgon. Tyvärr har de inga tider så jag har fått sitta en hel del där i väntrummet på öronjouren, fast idag gick det ändå riktigt fort. Bara nån timmes väntetid... Och jag sa att jag tyckte att det kändes bra, och det tyckte de också. Bortsett från det där lilla såret då, men det skulle få sköta sig själv. Inget vatten i örat var enda restriktionen.

Så skönt att ha detta ur världen, men frågan är om det verkligen skulle ha behövt bli så här om det inte vore för att flera inom vården aldrig sett kalk i örat på någon innan, som enligt de på öronjouren sa att "var och varannan har" och för läkaren som fick för sig att försöka ta bort det... Det gjorde ju fruktansvärt ont och sedan har det kostat en del i tid, resor och sjukhusbesök men nu är det förhoppningsvis över. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards