jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 28 oktober 2023

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 oktober 2023 07:30

Först vill jag vara tydlig med att det här har jag inte kommit på utan hittade information och material på Facebook hos Fritidshem - en plats för lärande och utveckling tillsammans i filer av Rebecca Loorents. (Versionen uppdateras där har jag sett i efterhand.)

Jag tyckte att det här verkade vara en superkul ide då den till viss del liknar Vildkatten och det är ett omtyckt spel här. Jag skrev ut material och tog fram den färdiga spellistan på Spotify. Jag ordnade med bilderna och laminerade dem (men la till ägg/stekt ägg och en katt då jag läst att det missats men det kanske hade fungerat ändå) och tejpade fast på större papper och lät barnen testa. Barnen och en kompis teamade och vi körde dueller där barnen möttes en mot en och köade för sin plats. Det blev en fartfylld och rolig spelstund! Spellistan var jättelång så vi hade kunnat fortsatt länge, men körde tills ett visst antal poäng var utdelade bara. /Jenny


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards