jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under maj 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 maj 2012 17:59

Att göra rulltårta på Kesellas smaksatta kvarg blir riktigt gott, men jag fick inte till recepet på själva rulltårtan så bra. Fel mått på långpannan... Fast det blev gott ändå. Hallonkvargen är riktigt smaskig. /Jenny

 

HÄR finns receptet på Rulltårta med choklad och hallon.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 maj 2012 04:30


Idag fyller Jon 35 år, men tyvärr är han ju inte hemma...

Men ett litet bildspel har jag ändå knåpat ihop. ;) /Jenny



 


Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 maj 2012 17:41


Lillebror Johan hoppade in som ersättare för Jon på den första föräldraträffen som hölls på Familjecentralen i Tibro idag, och han har lovat att lära Jon allt han lärt sig nu. :) 

Sju par blev vi sammanlagt och alla väntade sitt första barn, vårt väntas någonstans i mitten av parens. Och vi, eller i alla fall Jon blir nog äldst på träffarna... Svårt att avgöra ålder men så uppfattade jag det.

Rubriken på den här träffen var Uppstart och innehöll presentation av oss själva och lite övergripande om vad kursen kommer att ta upp framöver. Viktigt var dock att allt passar inte alla, utan att man ska göra det som känns bäst för en själv. Till nästa gång ska vi ha övat på andningen för den tillsammans med avslappning var viktiga delar i förlossningsarbetet.

Jag trodde att kursen skulle vara mer intensiv och striktare men istället las nivån på ett lugnt och lättsamt plan. Säkert kommer det att kännas mer bekvämt i gruppen ju fler gånger vi träffas och nästa gång är redan om två veckor. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 maj 2012 12:45


Har du gått med i Triaba än...? Triaba erbjuder marknadsundersökningar online som du får betalt för att delta i. Poängen du samlar ihop kan du byta till pengar eller till Superpresentkort.

Du väljer själv hur aktiv du vill vara genom att bestämma hur många undersökningar du vill bli erbjuden per månad. Undersökningarna kan handla om allt från boende till smärtstillande mediciner och är inte alls svåra att svara på. Det står tydligt innan du startar undersökningen hur lång tid den väntas ta och hur stor belöningen är. 

Nyligen fick jag hem mitt presentkort som jag tjänat ihop och beställt på H&M - japp, det blev ett par mammabyxor! ;)



Förutom undersökningar anordnas också flitigt tävlingar och andra möjligheter med chans att vinna lite extra. Jag tycker att det här är en jättebra panel att vara med i och har bara goda erfarenheter. Det är ett smidigt sätt att tjäna lite extra - och det vill jag göra!

Gå med du också! Anmäl dig till Triaba Panel - Online betalda marknadsundersökningar här: http://www.triaba.com/ /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 maj 2012 11:22

Jorå, han kom ihåg hur man simmade i år igen. Tur det när han helt tasslöst kastade sig ut i vattnet efter en pinne... ;) Vädret är fortfarande varmt och hett för de med päls så Nalle tvekade inte alls när jag lät honom ta sommarens första simtag. Att simma är ju extra bra för hans dåliga leder - och för att inte tala om hans pigga humör... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 maj 2012 17:30

 


Så fint det är ute nu och så gott det doftar! Bina surrar så det låter som en hel svärm i träden och syrenen börjar blomma i finaste färgen. Solen värmer bra idag, även om jag väntar med att blända folk med för mycket av min kritvita hud. Dagarna går lite långsamt, men det går bra - det finns ju så många härliga bloggar att läsa. ;)

Jag har hört lite från Jon, han har ju utbildning från tidig morgon till sen kväll, men några korta samtal och sms har det blivit. Vädret i Stockholm verkar vara lika fint och utbildningen verkar också gå bra. Och när vi ses igen till helgen har han åldrats, han fyller år på onsdag, men det får vi fira senare. Och att han missar första föräldraträffen imorgon behöver jag kanske inte nämna en miljonte gång...?

Sedan får det var slut på "lämna stackars gravid fru ensam med hund i flera dagar" tycker jag och livet får bli lite lugnare.

Det mest spännande och skrämmande som hände idag var att Nalle fick för sig att kissa på en sten i solen. Jag hann se hur det började slingra sig vid hans tassar - en orm! Fast Nalle reagerade mer på min fasa än på ormen, som jag nu ändå är övertygad om bara var en snok. Ormbett behöver vi inte och det är faktiskt en av få grejer som inte finns med i hans sjukjournal... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 maj 2012 16:23

Nalles nya sportiga sele.

 

Djurbloggen.nu anordnade för en liten tid sedan en fototävling. Uppgiften var att skicka in en vårbild på sin hund och jag skickade in en bild på Nalle och hade den stora turen att vinna! Priset var en sportsele från hundshoppen Hugo and Friends.

Selen, en Julius K9 IDC-Powerharness, är riktigt sportig och är gjord i material som andas. Perfekt för Nalle som är aktiv och dessutom har mycket päls!

Selen är smidig men robust på samma gång och har gott om reflexer så att Nalle ska synas bra. På sidan kan man dessutom med karborre byta ut texten och ha antingen selens namn eller texten Tränar, shhh.


 

Selen kom med posten idag och vi har redan hunnit vara ute och testa den. Nalle såg ut att trivas jättebra med den på. /Jenny

 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 maj 2012 08:15

Med start idag klockan 11 kommer GB Glace att dela ut glassar. 1000 glassar om dagen ska delas ut i kampen mot barncancer.

Håll utkik på GB:s wall för mer info. Utdelningen ska pågå under vardagar i fyra veckor så det blir många glassar...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards