jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 oktober 2012 18:30

... ensam hemma med Ian gick förvånansvärt bra. Hade vi varit miljonärer hade ju inte Jon behövt jobba men tyvärr är det inte så, för han hade mycket hellre stannat hemma med oss. Jag tycker ju också att det hade varit roligare förstås.

Men jag hann få på mig kläder, äta frukost, borsta tänderna, äta lunch, busa med Nalle i trädgården, ta hand om Ian - och lite till ändå. På eftermiddagen tog vi oss iväg till babymassagen och den här gången gick det mycket bättre än sist. Ian blev inte ledsen förrän det sista, men då var han inte ensam om det.

Ännu mer överraskande var att Jon dök upp det allra sista. Han kom direkt från utbildningen och jag hade väntat honom hem mycket senare.

Men jag är ganska trött. Ian forstsätter att sova under bara kortare stunder. Efter första insomningen på kvällen kan det bli tre timmar i sträck, men sedan rör det sig om ännu kortare sovstunder.

Och så här har det ju sett ut i snart sex veckor nu så det kanske inte är så konstigt att det börjar ta på krafterna. Och det har ju inte heller blivit att vi gått och lagt oss om dagarna när Ian väl somnat då. Lite grötig i skallen är man. Jag skulle uppge mitt mobilnummer idag och det var knappt jag kom ihåg siffrorna... Gäsp. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards