jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 20 april 2021

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 april 2021 16:17

Glassinköp och tävlingsbidrag inlämnade. Det ska väl mycket till för att Lins bidrag ska vinna, men det var så hon ville ha det...

Ian · Isa · Lin · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 april 2021 12:15

Vi har flera lådor med pyssel av olika slag och i helgen passade vi på att göra en ordentlig rensning. Nu är det ordning i lådorna för lera, smycken, måla, klipp och klistra, såpbubblor, pärlande med mera. En del fick slängas och en del passades det på att leka och pysslas med under sorteringen.




Allmänt · Ian · Isa · Lin · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 april 2021 10:21


Eftersom allt såg bra ut under morgonens MVC-besök så talar det mesta för att det här var mitt sista besök innan bebisen kommer. Händer det något nu så är det nog bäst att ta det direkt med sjukhuset.

Blodtrycket var okej, trots att jag hade lämning på förskolan och hade tjugo minuter att på cykel ta mig till Vårdcentralen och hinna göra urinprovet innan. Svettigt men det gick, fast att cykla höggravid kissnödig var väl ingen höjdare. Det gick lättare hem...

Bebisens hjärtljud låg på runt 150 slag och jag har under den här graviditeten gått upp runt 20 kilo igen. Som vanligt alltså, märkligt bara att det alltid kommer ut en liten skrutt på runt 3,5 och inte nån 5-6-kilos bebis... Jag har gjort mig av med gravidkilon förut och kommer att göra det igen, nu vill jag bara att resten av den här graviditeten ska gå bra... och så lite mer sömn på det.

I natt sov jag som mest fyra timmar sammanhängande och det var ett rekord för att ha varit på sistone. Skönt för jag kände mig ju nästan pigg när jag vaknade. Jag har lagt filtar i sängen för att få det mjukare och avlasta tryck som uppstår.

Under de närmsta dagarna väntar lite mer undanstökande av möten och annat och vi håller tummarna för att det flyter på bra med det också. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards