jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under september 2010

Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 september 2010 21:54

Den rosa Snobben-necessären har hängt på under några resor men nu var det dags för den att gå i pension. Tack för lång och trogen tjänst. 

Även datorn har fått ett upplyft med ny Hello Kitty-väska och rosa mus som lyser rött - wow! Hittade även skins till den.

  

Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 september 2010 18:58

Och vi finns verkligen för det här hittade vi:

Jons kläder:

Jennys kläder:

 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 september 2010 18:52

    

Fika i Ullared och lunch på pizzeria Entill i Falkenberg.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 september 2010 18:12

  

Vi har varit Ulla-rediga och tillbringat dagen på Gekås. Och vi hittade verkligen ingenting...

  

Här kommer ett litet urval av vad man kunde hitta på varuhuset idag. För killar:

           

För tjejer:

    

För barn:

                 

Lite gott och blandat:

       

Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 september 2010 00:15

Aaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh!

 

  

 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 september 2010 08:25

Det blev en annorlunda morgonrastning. På asfalten såg jag något som rörde sig, trodde först att det var ett löv i vinden men det visade sig vara en kräfta. Den kravlade omkring och såg så hjälplös ut. Det klarade inte mitt vegetariska hjärta. Så, jag in och hämtade en hink - lite makabert att det blev en hink med texten "Sjömat", och fångade in kräftan och cyklade iväg mot vattnet.

Men jag kom inte långt innan jag höll på att cykla på nästa kräfta. Den var lite mer fientlig men jag fick upp den också.

Jag släppte tillbaka dem i vattnet, jag är ingen kräftdoktor, vet inte om de klarar sig men jag tror i alla fall att deras chanser ökade nu.

Om nu folk gör sig besväret att fiska upp kräfter kan de väl hålla reda på dem! /Jenny

  

    

Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 september 2010 17:55

     

Att packa en fallskärm är inte alltid helt enkelt. Det gäller att använda armar och ben...

  

  

Storfiskarna Ola och min syster Eva hade åkt ned från Umeå till Eskilstuna för att fiska. Och eftersom Eskilstuna bara är ett norrländskt stenkast från Västerås, kom de och hälsade på mig på min utbildninglokal. Det var mycket roligt att se dem igen. Fiska lugnt! /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 september 2010 10:21

Det här är en liten puff för tävlingen som avslutas nu på lördag.

Missa inte att delta! Tävlingen hittar du om du trycker HÄR.

  

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards