jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under oktober 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 oktober 2014 16:45

 


På lördag är det Kanelbullens dag, och närmaste vardag till detta påhitt är fredag. Men jag har ju den stora lyckan att vara hemma med min fina familj om fredagarna - hela året ut!


 


Så då passade jag istället på att bjuda mina kollegor på bullfest idag. Goda, stora lyckobullar från Pressbyrån blev det. Och i botten fanns mitt lyckomeddelande: hålla mig undan från 7 och 11. Eller som jag tror att Pressbyrån fyndigt menar: 7-Eleven...



Bullfesten var uppskattad, och i och med alla bullar som jag ätit på sistone har jag fått en massa energi för att orka med allt i helgen. Mycket är på gång: låset ska bytas på altandörren, Jenny vill på klädbytardag här i Tibro, så då får jag passa de små, vi ska klä ut oss allesammans och gå på piratkalas med mera. /Jon


Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 oktober 2014 10:21


Klockan är inte mycket med det har redan blivit en vända med Nalle, en tur till lekplatsen och en sväng förbi Pressbyrån för att köpa några lyckobullar. Det var ett tag sedan som vi var till någon lekplats nu och fint väder är det ju så det blev ett litet besök på den större lekplatsen... där fordonen är roligast.


 


Pressbyrån säljer just nu lyckobullar, och även om inte Ian är så förtjust i sött så smakade han lite i alla fall. Jag köpte med hem till Jon också, men Ian lämnade en hel del till honom...



Jag och Ian fick varsitt lyckomeddelande i våra bullar. Jag ska nog ta och följa uppmaningen att leta lyckan i en annan bulle, måste ju testa! På lördag är det Kanelbullens dag - och det här blev en liten uppvärmning. /Jenny


 

Isa

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards