jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under mars 2021

Av Jenny och Jon Sjöberg - 3 mars 2021 19:47

... pennföring och siffror.

Lin
Av Jenny och Jon Sjöberg - 3 mars 2021 10:53

Imorse ville barnen ha hårsprejsfigurer i håret. Och vi låg bra till i tid så det fixade jag. Blixt, batmanmärke, stjärna och hjärtan. /Jenny

Ian · Isa · Lin · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 mars 2021 18:45

På förmiddagen var jag på MVC för besök. Munskydd på förstås. Jag sa att jag inte ville göra glukosbelastningen då jag inte tyckte att den var nödvändig och vården är ju frivillig som barnmorskan sa. Jag känner mig inte alls i riskzonen där och stick i fingret (nån timme efter lunch med en burk cola) visade på 6,2. Över åtta var visst inte bra och där var jag ju inte. Det är inte heller något innan som talat för att jag skulle ha/haft graviddiabetes under någon av graviditeterna.

Blodtryck 140/70, men mätaren krånglade något men det blev godkänt till slut. Bebisens hjärtljud fick jag inga siffror på för den var så aktiv, men barnmorskan blev nöjd, men hennes beröring vid mätning och dopplande triggade en sammandragning. Just sammandragningar som varar länge och inte går att vila bort (den här kom ju när jag låg på britsen) har jag många av. Nu skulle jag vara uppmärksam så de inte övergår i värkar och startar något i förtid. Nu väntar besök på MVC ungefär varannan vecka, och i nästa vecka blir det besök på sjukhuset för planeringsamtal inför kejsarsnitt... I journalen står det nu om sammandragningar och jag ska nämna det själv också förstås. Men innan jag tog mig från Vårdcentralen blev det en vända till provtagningen för blodsgruppsimmunisering. På vänstra armen hittades inget bra stickställe (är ju lite svår...), däremot ett bättre på den högra, men den är ganska öm nu efteråt. Och det bara för ett rör, beror verkligen på var det träffas... Ser absolut inte fram emot infarterna i samband med snittet. Rysningar. Nu mår jag i alla fall ganska bra, är ju otroligt osmidig, men så skönt att saker och ting smakar något bättre och illamående känner jag bara av ibland. Jag vaknar ju varannan timme om nätterna, typ, och är kissnödig och har svårt att somna om, men känns också lindrigare än att må illa och spy. Alltid vad man jämför med. /Jenny

 

 


En liten nalle till bebisen.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 mars 2021 14:35


Det här blev dagens bak: O'boygrottor. Istället för hallon i mitten klickade jag i en o'boyblandning. Dessa har jag aldrig gjort tidigare men barnen gillade dem så då får det bli fler gånger. Receptet finns här: https://www.koket.se/o-boygrottor /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 mars 2021 12:15

Efter att Ian och Isa åkt till skolan drog jag igång ett litet bak. Och medan kakorna kallnade berättade jag, Lin och Loe en saga med Det var en gång-korten. Efter det en cykeltur till Ånaplan för lekplatshäng innan vi cyklade hem igen. Lin hann också med picknick på altanen, Loe hoppade studsmatta, vi berättade fler sagor med mera med mera. /Jenny

Allmänt · Lin · Loe

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards